Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
mBank ostrzega! To kolejny atak phishingowy na jego klientów

Przestępcy rozsyłają maile z nieprawdziwą informacją o zwrocie środków za zakupy w ramach Payback i wyłudzają identyfikatory oraz hasła

mBank ostrzega swoich klientów przed rozsyłanymi przez przestępców wiadomościami email, mającymi na celu wyłudzenie identyfikatorów i haseł do bankowości elektronicznej.

Przeczytajcie także: Nowa oferta mBanku dla młodych

Mail zawiera fałszywą wiadomość o rzekomym zwrocie środków za zakupy w ramach Payback wraz z prośbą o zalogowanie się na kontro na stronie, do której odsyła załączony w wiadomości link. Po kliknięciu na niego ofiara znajduje się na witrynie łudząco podobnej do serwisu bankowości internetowej mBanku, nie jest to jednak prawdziwa strona banku. Połączenie z nią nie jest szyfrowane – można to łatwo zauważyć, bo w pasku adresu brakuje charakterystycznej zielonej kłódki.

Schemat działania oszustów jest prosty. Użytkownik we wskazanych polach wpisuje identyfikator i hasło. Po przejęciu tych danych przestępcy logują się na konto ofiary i zlecają przelewy. Następnie dzwonią do właściciela konta i wyłudzają od niego kod SMS potrzebny do autoryzacji transakcji.

Przeczytajcie także: Znaczny wzrost liczby ataków phishingowych

mBank przypomina, że nigdy nie prosi swoich klientów o podawanie takich kodów ani w trakcie logowania ani w trakcie rozmowy telefonicznej z klientem. W przypadku gdy ktoś podał na fałszywej stronie dane służące do logowania na konto, bank prosi o natychmiastowy kontakt z mLinią oraz zaleca zmianę hasła, a po ujawnieniu przestępcom kodu SMS anulowanie wszystkich dokonanych za jego pomocą transakcji.

To już kolejna próba ataku na klientów tego banku. O poprzedniej Jacek Uryniuk na Cashless pisał w połowie lipca. Wtedy przestępcy także wyłudzali identyfikatory i hasła, ale również dane kart płatniczych. O nasileniu liczby ataków phishingowych w ostatnim czasie informował też Orange CERT.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies