Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
PragmaPay. Nowa marka na rynku płatności odroczonych dla firm

Usługa będzie dostępna m.in. w bramkach płatniczych oraz bezpośrednio na platformach e-commerce

PragmaGO informuje o wprowadzeniu na rynek nowej usługi pod nazwą PragmaPay. W pracach nad nią wykorzystano doświadczenie firmy w oferowaniu płatności odroczonych z partnerami zewnętrznymi. Przypomnę, że PragmaGO współpracuje w zakresie usług typu BNPL (buy now, pay later, czyli płatności odroczone) czy innych metod finansowania biznesu z takimi firmami jak Allegro, Polskie ePłatności czy Autopay.

Przeczytajcie także: PragmaGO oferuje faktoring dla użytkowników terminali płatniczych

– PragmaPay pozwala na opłacanie firmowych wydatków online i ich spłatę po 30 dniach lub rozłożenie płatności na raty. Dzięki PragmaPay zyskują obie strony transakcji. Kupujący nabywa towar lub usługę i może prowadzić biznes bez zastojów. Sprzedający otrzymuje płatność od razu, bez konieczności oczekiwania np. na termin z faktury. Zyskują również partnerzy, którzy udostępnią PragmaPay swoim klientom. Dzięki gotowemu rozwiązaniu płatności odroczonych mogą zrezygnować z udzielania kredytów kupieckich lub ograniczyć je – mówi Danuta Czapeczko, wiceprezeska PragmaGO. A logo PragmaPay wygląda tak:

Jej zdaniem PragmaPay to pierwsze na rynku płatności odroczone dla firm, które dorównają wygodą i szybkością procesowania standardom w segmencie konsumenckim. Dzięki autorskim rozwiązaniom IT i własnemu scoringowi, PragmaPay będzie też oferować limity finansowania dużo wyższe niż podobne rozwiązania w segmencie konsumenckim. Przedsiębiorca będzie mógł sfinansować zakupy do 50 tys. zł. Usługa PragmaPay będzie dostępna na przykład jako dodatkowa metoda płatności w bramkach płatniczych czy bezpośrednio na platformach sprzedażowych. Pierwsze wdrożenia spodziewane są już w czerwcu bieżącego roku.

Przeczytajcie także: PragmaGO przejmuje spółkę Monevia

W podobny sposób PragmaGO dystrybuuje jest inną usługę typu embedded finance (usługi finansowe oferowane przy okazji sprzedaży innych produktów) – Merchant Cash Advance (MCA). Przedsiębiorca otrzymuje propozycję finansowania, jeszcze zanim o nie poprosi. Spłata pożyczki w modelu Merchant Cash Advance może następować automatycznie jako procent z obrotów przedsiębiorcy (np. na terminalu płatniczym bądź w jego portfelu). PragmaGO wprowadziła Merchant Cash Advance w 2022 roku. Od tej pory z tego rozwiązania skorzystało 2,7 tys. firm, a wartość udzielonych finansowań wyniosła 276 mln zł.

Przypomnę, że PragmaGO zdobyła tytuł Fintech Roku 2023 przyznawany przez kapitułę konkursu Cashless Fintech.

Fot. Flick/Mark Lawrence CC BY 2.0

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies