Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
AKTUALIZACJA
Aplikacja Pacific zmieniła się w Cashbene. Ma ułatwiać finalizację zakupów i zapewnić moneyback

W aplikacji Cashbene znajdą się także moduły, w których użytkownik m.in. sprawdzi historię swoich zakupów

Fintech Pacific.org, który swego czasu oferował aplikację do zarządzania finansami pod tą samą nazwą, wprowadził nową markę – Cashbene. Jak można przeczytać na stronie internetowej tego projektu, ma to być rozwiązanie zapewniające moneyback (zwrot części poniesionych wydatków), a przy tym upraszczające finalizację zakupów online.

Przeczytajcie także: Ukraiński bank chce zainwestować w mPay

Jak ma to działać? Podczas zakupów w sklepie internetowym klient będzie wybierał Cashbene jako formę płatności. Przy pierwszym zakupie z użyciem tego rozwiązania będzie musiał wpisać swoje dane do wysyłki, przy kolejnych informacje te uzupełnią się automatycznie. Następnie płaci za zamówienie kartą lub Blikiem – obsługą płatności zajmuje się Autopay. Za każdy zakup klient otrzymuje moneyback (nazywany przez twórców rozwiązania cashbackiem), który od razu będzie widoczny w aplikacji Cashbene. Można go wypłacić na swoje konto bankowe bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Wygląda więc na to, że z perspektywy użytkownika narzędzie ma przede wszystkim ułatwiać tzw. checkout (moment, w którym wybiera się sposób dostawy i płaci za zamówienie), podobnie jak InPost Pay czy Portmonetka. A jednocześnie będzie kusić moneybackiem. Jak tłumaczy w rozmowie z serwisem cashless.pl Mateusz Klemczak, stojący za tym projektem, wysokość zwrotu ustala sam sprzedawca, przy czym nie może on być niższy niż 0,5 proc. wartości zakupów. Dodatkowymi plusami dla klienta ma być umieszczona w jednym miejscu historia zakupów z różnych sklepów, dostęp do rabatów czy program poleceń.

To wszystko klient znajdzie w aplikacji Cashbene, która ma być dostępna zarówno na urządzeniach z systemem Android, jak i iOS. Na razie jednak nie widzę jej ani w Google Play, ani w App Store. Zapytałam twórców rozwiązania, kiedy można się spodziewać startu rozwiązania. Jak się okazuje, projekt jest już na ostatniej prostej i można się spodziewać udostępnienia narzędzia jeszcze w tym miesiącu.

Przeczytajcie także: Allegro zaczyna stawiać automaty paczkowe w Czechach

Płatności Cashbene dostępne będą w sklepach, które zintegrują się z tą platformą. Dla nich przystąpienie do programu "cashbackowego" ma być okazją do zwiększenia lojalności klientów. – Z ogólnodostępnych danych wynika, że sklepy oferujące cashback mogą liczyć na wzrost wartości zamówienia nawet o 20 proc., z cashbackiem finalizuje się także nawet o 30 proc. więcej zakupów niż bez niego. Poza tym dochodzi szereg korzyści trudniej mierzalnych, jak np. zwiększenie lojalności klientów, lepszy wizerunek sklepu, promocja nowych produktów, zwiększenie zadowolenia klientów czy zmniejszenie liczby zwrotów przez obawę utraty przyznanego cashbacku – mówi Mateusz Klemczak.

Wdrożenie bramki Cashbene w sklepie internetowym ma być szybkie i ma nie wymagać umiejętności programistycznych. Fintech przygotował wtyczki umożliwiające łatwą integrację w przypadku sklepów opartych na platformach PrestaShop, Magento czy WooCommerce. Z umieszczonego na stronie cennika wynika, że nie przewidziano opłaty za rejestrację, integrację systemu płatniczego czy abonamentu za korzystanie z usługi. Fintech ma zamiar natomiast pobierać prowizje za płatności kartą, płatności Blik i procesowanie moneybacku – w każdym z tych przypadków w wysokości 0,95 proc.

Stojący za Cashbene polski fintech Pacific jest znany czytelnikom cashless.pl. Podmiot próbował już swoich sił w branży finansowej. Oferował klientom karty płatnicze produkowane z plastiku wyłowionego z oceanów, a część swoich przychodów miał przeznaczać na oczyszczenie mórz. Karcie towarzyszyła aplikacja, za pomocą której można było zarządzać swoimi finansami, wykonywać przelewy czy rozliczać się ze swoimi znajomymi. Dodatkowo firma udostępniała platformę zakupową, w której użytkownicy mogli przeglądać oferty sklepów partnerskich. W zakupach wykorzystano kody QR, które sprzedawcy mogli umieszczać m.in. w mediach społecznościowych. Pod koniec 2022 r. Pacific poinformował jednak o zakończeniu świadczenia usług. Przy publikacji tej informacji pisaliśmy, że projekt może doczekać się reaktywacji w innej formie – wygląda na to, że zapowiedź ta może się zmaterializować w postaci Cashbene.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies