Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Okienka kasowe wciąż potrzebne? Na razie nie widać, by klienci z nich rezygnowali

Z danych Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że kwartalna liczba przekazów realizowanych przez biura usług płatniczych jest na stabilnym, wysokim poziomie

KNF opublikował dziś informację na temat sytuacji sektora finansowego w Polsce w I kw. bieżącego roku. Większość zawartych tam danych możecie znać z miesięcznych raportów np. na temat banków. W dziś upublicznionym tekście są jednak nieznane wcześniej statystyki na temat biur usług płatniczych, czyli nazywanych potocznie okienkami kasowymi, przyjmujących wpłaty np. za cykliczne rachunki.

Przeczytajcie także: Rząd przyjął projekt ustawy o bezpłatnym rachunku

Okazuje się, że w dobie bankowości internetowej i mobilnej ta forma dokonywania stałych płatności, czyli regulowanie ich osobiście zazwyczaj gotówką, ma się całkiem dobrze. W okresie od stycznia do marca klienci okienek kasowych zlecili 8,95 mln przekazów o łącznej wartości 1,49 mld zł. To stabilny poziom w porównaniu z IV kw., kiedy przekazów było 9 mln a ich wartość wyniosła niemal tyle samo co w I kw. bieżącego roku.

Jeżeli jednak porównamy dane z tegorocznego I kw. do I kw. przed rokiem okazuje się, że ruch w biurach usług płatniczych jest coraz większy. W okresie od stycznia do marca 2015 r. obsłużyły one 8,4 mln przekazów o wartości 1,36 mld zł. Wbrew pozorom więc pomimo rosnącego ubankowienia oraz upowszechnienia internetowego dostępu do kont osobistych BUP-y radzą sobie całkiem dobrze a ich biznes kwitnie.

Przeczytajcie także: W Raiffeisenie już otworzycie konto przelewem

I szczerze mówiąc nie za bardzo potrafię wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje. W końcu statystyki zawarte w cyklicznym raporcie Netbank pokazują solidne zwiększenie liczby klientów aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej. Być może jednak wzrost ten odbywa się wyłącznie dzięki wchodzeniu na rynek nowego pokolenia klientów a grupa tych, przyzwyczajonych do tradycyjnej formy obsługi płatności, jest stabilna, przy czym za wzrost transakcyjności BUP-ów odpowiada rozwijająca się gospodarka?

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies