Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Aplikacje mobilne najpopularniejszą formą płatności za bilety komunikacyjne w Warszawie

W ciągu minionego roku sprzedaż biletów przez aplikacje mobilne wzrosła o 43 proc.

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podał interesujące dane na temat sprzedaży biletów komunikacji miejskiej w ubiegłym roku. Okazuje się, że aplikacje mobilne stały się najpopularniejszym sposobem płatności za przejazdy autobusami, tramwajami czy metrem.

Przeczytajcie także: Kto będzie nowym prezesem PKO BP?

Ze statystyk stołecznego ZTM wynika, że w ubiegłym roku przez apki takie jak moBiLET, mPay, SkyCash, Jakdojade, zbiletem i GoPay pasażerowie kupili ponad 40 mln biletów. To o 43 proc. więcej niż w roku 2022. Dla porównania ubiegłoroczna sprzedaż biletów w automatach stacjonarnych zamknęła się liczbą 35,3 mln, a w automatach mobilnych w pojazdach – 23,8 mln. W stacjonarnych Punktach Obsługi Pasażera kupiono jedynie 1,1 mln biletów a w pozostałych punktach dystrybucji – 12,8 mln.

W komunikacie prasowym napisano, że wyniki sprzedaży biletów przez aplikacje mobilne potwierdzają słuszność decyzji o rozpoczęciu procedury, której efektem ma być uruchomienie nowego systemu płatności za komunikację miejską w Warszawie.

Przeczytajcie także: Kolejny etap przetargu na nowy system biletowy w Warszawie

Zgodnie z udostępnioną przez ZTM dokumentacją, nowy system ma umożliwiać płatności za przejazdy komunikacją za pomocą nie tylko aplikacji, ale też karty płatniczej, smartfona i smartwatcha, czy karty miejskiej. Ma się pojawić też możliwość korzystania z tzw. taryfy przystankowej, a więc płatności za faktycznie przejechany odcinek trasy. O zlecenie budowy nowego systemu starają się: francuskie Conduent Business Solutions, Mennica Polska oraz brytyjskie Cubic Transportation Systems a także dwa konsorcja. Do pierwszego, którego liderem jest Mera Serwis, dołączyły Eviden Polska oraz Atos Poland, a z kolei konsorcjum, któremu przewodzi Orange Polska, tworzą wraz z nim estońskie Ridango oraz polskie Integrated Solutions.

Co ciekawe aplikacje mobilne są także coraz ważniejszym kanałem sprzedaży biletów parkingowych w Warszawie. Na przykład w okresie styczeń-lipiec 2023 r. już 45 proc. opłat za parkowanie wniesiono za pomocą aplikacji na smartfonach. Dla porównania w 2018 r. było to 21 proc. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie, który nadzoruje tutejszą strefę płatnego parkowania, podkreśla, że obsługa płatności mobilnych jest blisko 20 razy tańsza niż płatności bilonem, w przypadku których konieczne jest codzienne jeżdżenie do parkomatów, wybieranie pieniędzy i serwisowanie urządzeń.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies