Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard: sztuczna inteligencja odmieni sektor bankowy w ciągu kilku lat

Na razie SI jest wykorzystywana przez banki w procesach wewnętrznych, ale to podejście będzie się zmieniać wraz z udoskonalaniem technologii

Mastercard podzielił się wnioskami z raportu "Generative AI: The transformation of banking". Jak wskazuje tytuł opracowania, poruszono tam kwestie wpływu generatywnej sztucznej inteligencji na branżę finansową. Autorzy dokumentu przekonują, że technologia ta może w wielu obszarach poprawić funkcjonowanie instytucji finansowych, ale niesie też ze sobą szereg wyzwań.

Przeczytajcie także: We fraudach królują vishing i phishing

Pojęcie "generatywna sztuczna inteligencja" odnosi się do rozwiązań, które potrafią tworzyć nowe treści, w tym m.in. tekst czy obraz. Mastercard dowodzi, że banki na razie prezentują konserwatywne podejście do innowacji tego typu, są one stosowane wewnętrznie, np. do przeprowadzania analiz. Z czasem powinno się to jednak zmienić, a potencjał SI może być wykorzystany w przynajmniej kilku segmentach branży w ciągu najbliższych pięciu do siedmiu lat.

SI nadal w coraz większym stopniu może być wykorzystywana do analizowania danych, co powinno np. zauważalnie skrócić czas potrzebny do wyszukiwania informacji. Z pomocą danych łatwiej będzie testować nowe rozwiązania, identyfikować zagrożenia i odpowiednio szybko na nie reagować. W opracowaniu Mastercarda mowa jest też m.in. o lepszym zarządzaniu zasobami ludzkimi i komunikacją z klientami.

Przeczytajcie także: Nowe problemy Revoluta w USA

Wykorzystanie SI w bankowości to także szansa na usprawnienie zarządzania dokumentacją i automatyzacji formalności. Z jej pomocą rozwijane mogą być boty, które lepiej będą odpowiadać na pytania klientów. Ci ostatni powinni uzyskać wartościowe porady finansowe, które nie będą obciążone emocjami albo kredyt bez nadmiaru formalności. Mowa jest wreszcie o programach lojalnościowych, które w lepszy sposób zostaną dopasowane do potrzeb konsumentów.

Co z wyzwaniami? W pierwszej kolejności Mastercard zwraca uwagę na poufność danych i tworzenie rozwiązań w taki sposób, by nie została ona zagrożona. Kolejna kwestia to przekłamania i nieścisłości, którym może podlegać generatywna SI. Jej odpowiedzi muszą być precyzyjne i właściwie ukierunkowane, a nadzór nad tym musi sprawować człowiek. Biorąc to wszystko od uwagę, problemem może być odpowiedni przepływ danych, który umożliwi np. tworzenie nowych funkcji w aplikacjach.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies