Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Niemal wszyscy Polacy znają Blika. Nowe badanie Kantara

Na koniec II kw. z Blika korzystało aktywnie ponad 14 mln klientów banków z Polski

System płatności Blik jest już znany 95 proc. Polaków – tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego przez ośrodek badawczy Kantar. Można się z niego także dowiedzieć, że ponad połowie ankietowanych (54 proc.) to rozwiązanie przychodzi do głowy jako pierwsze, gdy myślą o płatnościach bezgotówkowych.

Przeczytajcie także: Unia Europejska "uwolni" dane z urządzeń IoT

Kantar podał, że w III kw. w kategorii płatności to właśnie Blik osiągnął najwyższy wskaźnik indeksu siły marki Brand Power: 42,5 proc. Pod tym względem rozwiązanie Polskiego Standardu Płatności wyprzedza zauważalnie Apple Pay czy Google Pay, a także Mastercarda i Visę. Co istotne, Blik jest popularny wśród różnych grup wiekowych, zarówno młodszych, jak i starszych użytkowników.

W minionym kwartale wskaźnik NPS Blika, przedstawiający skłonność do polecania marki przez użytkowników, wyniósł 62 punkty. Wśród osób w przedziale wiekowym między 25 a 29 rokiem życia wskaźnik NPS wyniósł w przypadku Blika aż 71 punktów. Blisko połowa respondentów poleca tę metodę ze względu na szybkość działania, a ponad jedna trzecia z uwagi na wygodę.

Przeczytajcie także: Akcje Zalando i Adidasa już w aplikacji Revoluta

Na koniec II kw. br. z Blika korzystało aktywnie ponad 14 mln klientów banków. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że tylko w okresie kwiecień – czerwiec z pomocą tego rozwiązania zrealizowano 426 mln transakcji, co stanowi wzrost o 46 proc. w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Średnia dzienna liczba transakcji zbliżyła się do 5 mln, a w najlepszym dniu trzeciego kwartału, który przypadł na 8 września br., odnotowano przeszło 7 mln transakcji.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies