Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Blik przekroczył poziom 7 mln transakcji w ciągu jednego dnia

Rekord padł w miniony piątek, 8 września 2023 r.

Z danych Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu Blik, wynika, że miniony piątek, 8 września, użytkownicy aplikacji bankowych z Polski wykonali ponad 7 mln transakcji Blikiem. To pierwszy raz w historii tego systemu, gdy dzienna liczba operacji zrealizowanych przez PSP przekroczyła ten poziom. W liczbie tej znalazły się płatności w internecie, transakcje w sklepach stacjonarnych, przelewy na numer telefonu odbiorcy oraz wypłaty i wpłaty gotówki w automatach.

Przeczytajcie także: Nowy rekord w liczbie kart dodanych do cyfrowych portfeli

Spośród różnych usług oferowanych przez Blika największy udział w całej transakcyjności mają płatności online. W II kw. bieżącego roku stanowiły one 51,3 proc. wszystkich operacji przeprowadzonych w tym systemie. Ale udział transakcji w e-commerce spada, bo przed rokiem wynosił 57,3 proc. Coraz więcej ważą za to przelewy P2P, a więc na numer telefonu odbiorcy, które w minionym kwartale stanowiły już 23,5 proc., podczas gdy rok temu było to 19,6 proc. W terminalach płatniczych zapłaciliście 92,3 mln razy, z czego 32,5 mln – zbliżeniowo. W bankomatach i wpłatomatach odnotowano 15,5 mln operacji.

Przeczytajcie także: Liczba kart zbliżeniowych na polskim rynku przekroczyła 43 mln

A jeśli chodzi o transakcje gotówkowe w automatach, to większość stanowiły wypłaty gotówki. Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że Blik odpowiada już za przeszło 10 proc. tego rodzaju transakcji procesowanych w bankomatach na polskim rynku. Dla porównania w I kw. 2021 r. było to 6 proc. Więcej na ten temat w tekście Już co dziesiąta transakcja w bankomacie w Polsce realizowana jest Blikiem.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies