Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
mBank uprościł aktywację aplikacji

Teraz cały proces odbywa się bez użycia komputera

To był jeden z mankamentów nowej aplikacji mBanku. Proces aktywacji odbywał się przy wykorzystaniu internetowego serwisu transakcyjnego. Aby więc po instalacji lub aktualizacji aplikacji móc z niej korzystać, trzeba było dokończyć proces przy pomocy komputera.

Takie niezbyt wygodne rozwiązanie mogło irytować, zwłaszcza gdy klient nieświadomy nowych wymagań zainicjował aktualizację starej aplikacji będąc poza domem, np. na zakupach. W rezultacie mógł stracić kontakt z bankiem przez aplikację na parę godzin.

Przeczytaj także: Klienci byłego MultiBanku muszą przygotować się na zmiany

Z moich informacji wynika, że część klientów korzystająca ze starej aplikacji mBanku aktualizowała ją, ale do dziś nie dokończyła procesu aktywacji właśnie ze względu na konieczność skorzystania przy tym z drugiego urządzenia.

Ale ten problem został właśnie wyeliminowany, przynajmniej jeśli chodzi o użytkowników telefonów z Androidem i systemem iOS. Klient, który instaluje dziś nową aplikację mBanku, otrzymuje kod aktywacyjny poprzez połączenie głosowe wykonane przez automat dzwoniący pod numer telefonu klienta. Podobne rozwiązanie funkcjonuje już od jesieni ubiegłego roku w Orange Finanse, czyli wspólnym przedsięwzięciu mBanku i francuskiego telekomu.

Przeczytaj także: Za kilka miesięcy klienci PKO będą mogli zaciągać pożyczki przez aplikację IKO

Właściciele urządzeń z systemem Windows Phone wciąż muszą kończyć aktywację na komputerze. Uproszczenia procesu nie udało się na razie przeprowadzić ze względu na ograniczenia technologiczne systemu.

Natomiast przy okazji ostatniej aktualizacji mBank uprościł sposób logowania. Teraz odbywa się to poprzez wstukanie PIN-u na klawiaturze generowanej przez aplikację a nie na klawiaturze systemowej. W rezultacie klient może wejść na rachunek wykonując o jedną czynność mniej niż wcześniej.

Wciąż jednak widzę możliwość dalszego uproszczenia tego procesu. Aplikacja może przecież sama wykryć, że użytkownik wpisał poprawny i cały PIN. W rezultacie może otworzyć rachunek bez konieczności potwierdzania PIN-u klawiszem z napisem OK.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies