Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Starbucks testuje nową metodę płatności. Wykorzystuje w niej geolokalizację

Klient, aby skorzystać z nowego sposobu płatności, nadal musi mieć przy sobie smartfon

Starbucks eksperymentuje z nowym rozwiązaniem płatniczym, w którym główną rolę odgrywać mają narzędzia geolokalizacyjne. Na ślady tych działań w aplikacji sieci kawiarni trafił jeden z programistów, o czym informuje serwis techcrunch.com.

Przeczytajcie także: Sytuacja operatorów płatności odroczonych w Polsce

Jak wyjaśnia amerykański serwis, nowa metoda eliminuje potrzebę pokazywania smartfonu obsłudze podczas płatności za np. kawę. Klient nadal jednak musi mieć to urządzenie przy sobie. W praktyce ma to wyglądać tak, że użytkownik w apce Starbucksa wyraża zgodę na korzystanie z nowej usługi i "melduje się" w niej po przybyciu do lokalu. W trakcie składania zamówienia podaje pracownikowi imię i nazwisko. Na tym koniec – pozostaje czekać na odbiór zakupionych produktów.

Może się wydawać, że ten system niewiele zmienia, ale dla sieci takiej jak Starbucks może to ponoć oznaczać spore przyspieszenie obsługi, bo wyjmowanie telefonu przy kasie, uruchamianie apki, skanowanie ekranu, czasem też np. rozjaśnianie wyświetlacza, to cenne sekundy, które wydłużają kolejki – szczególnie w punktach typu drive-through. Należy jednak zaznaczyć, że nie ma pewności, kiedy nowy pomysł mógłby zostać wdrożony na większą skalę i czy w ogóle do tego dojdzie – na razie rozwiązanie testują pracownicy.

Przeczytajcie także: Poczta Polska chwali się wzrostem płatności bezgotówkowych

W kontekście eksperymentów z płatnościami warto przypomnieć, że oferowana przez Amazona usługa płacenia dłonią jest obecnie masowo wdrażana w sklepach Whole Foods w USA (jest ich ponad 500, amerykański gigant e-commerce kupił tę sieć kilka lat temu za blisko 14 mld dolarów). Ta usługa pozwala zostawić w domu nie tylko portfel, ale też telefon, a więcej na ten temat przeczytacie w tym tekście.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies