Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Poczta Polska chwali się wzrostem płatności bezgotówkowych. W jej placówkach coraz więcej kart i Blika

Liczba transakcji w placówkach Poczty Polskiej przy użyciu Blika w skali roku wzrosła o 90 proc.

Poczta Polska pochwaliła się wzrostem liczby płatności bezgotówkowych w sieci swoich placówek oraz u kurierów – dotyczy to w szczególności Blika. Liczba transakcji wykonanych z pomocą tego rozwiązania w I półroczu 2023 roku wzrosła o 90 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku.

Przeczytajcie także: Nowe motywy graficzne na kartach Pekao

Narodowy operator pocztowy pochwalił się także, iż liczba transakcji kartami w omawianym okresie wzrosła o 5 proc., a wartość tych płatności zwiększyła się o 15 proc. Z kolei średnia wartość takiej transakcji zwiększyła się o 9 proc. Uwagę zwraca na siebie również usługa cashbacku (to możliwość pobrania pieniędzy podczas płacenia kartą za zakupy czy usługi). Liczba takich transakcji wzrosła o 66 proc.

Niedawno w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że Poczta Polska może zostać podzielona, a jej usługi kurierskie i logistyczne przejąłby Orlen. W efekcie miałby powstać podmiot zdolny do konkurowania z InPostem, DPD czy DHL.

Przeczytajcie także: Sytuacja operatorów płatności odroczonych w Polsce

Jednocześnie rozpatrywana jest przyszłość Banku Pocztowego, którego głównym udziałowcem jest Poczta Polska. Chociaż jeszcze niedawno mogło się wydawać, że porzucono scenariusz przejęcia tej instytucji przez PKO BP, to zaledwie wczoraj Dariusz Szwed, wiceprezes banku kierujący pracami zarządu, stwierdził, że sprawa jest aktualna, a ostateczne decyzje powinny zapaść wkrótce.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies