Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
UOKiK stawia zarzuty sprzedawcom. Duże firmy miały wprowadzać klientów w błąd przy informowaniu o promocjach

Zalando, Media Markt, Sephora oraz Glovo mogły manipulować informacjami na temat wprowadzanych promocji

Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, postawił zarzuty czterem firmom w związku z niewłaściwym informowaniem klientów o promocjach. Za naruszenie praw konsumentów odpowiedzieć mogą Zalando, Media Markt, Sephora oraz Glovo, ale niewykluczone, że grono to zostanie poszerzone o kolejne przedsiębiorstwa. Podmiotom tym grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.

Przeczytajcie także: Pekao wprowadza nowy rodzaj rachunku

Od 1 stycznia sprzedawców stacjonarnych oraz internetowych obowiązują przepisy, zgodnie z którymi komunikatom o przecenie muszą towarzyszyć informacje na temat najniższej ceny w ciągu 30 dni poprzedzających promocję. W efekcie klient może stwierdzić, czy oferta rzeczywiście jest atrakcyjna, a firmy nie mogą stosować tzw. żonglerki cenami, która w sztuczny sposób uatrakcyjnia ofertę, o czym mogliście już przeczytać w serwisie cashless.pl.

Przeczytajcie także: Revolut padł ofiarą oszustów

Jak wyjaśnia Urząd, wspomniane firmy mogły unikać podawania najniższej ceny z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, ale też informować o niej w sposób nieczytelny: stosując małą czcionkę, słabo widoczne kolory (w zestawieniu z wyrazistymi komunikatami o cenie aktualnej bądź o wielkości rabatu) lub manipulując filtrami.

W komunikacie UOKiK podano przykład bluzy damskiej dostępnej w sklepie internetowym za 178 zł w rzekomo okazyjnej cenie, niższej o 15 proc. od "ceny początkowej". Jednak przy porównaniu tej obniżki do najniższej ceny z 30 dni przed jej wprowadzeniem okazywało się, że cena jest aktualnie o 55 proc. wyższa.

KATEGORIA
PRAWO
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies