Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polska Bezgotówkowa: Polacy są zainteresowani cashbackiem. Chętnie skorzystają też z innych usług na terminalu

Z dodatkowych usług świadczonych podczas płatności kartą chcą korzystać przede wszystkim młodsi konsumenci

Z badań Fundacji Polska Bezgotówkowa wynika, że ponad połowa Polaków jest zainteresowana usługą cashback, dzięki której można wypłacać gotówkę podczas płatności kartą np. za zakupy w sklepie. Coraz większą popularnością cieszą się też inne rozwiązania realizowane z pomocą terminali.

Przeczytajcie także: Plus poszerza ofertę o softposa

Fundacja poinformowała, że konsumenci z pomocą terminali chcą odbierać przesyłki (taką odpowiedź wskazało 56 proc. ankietowanych), doładowywać telefony (44 proc.) oraz zostawiać napiwki (42 proc.). Jeszcze ciekawiej wygląda to w przypadku najmłodszych ankietowanych, w wieku od 18 do 24 lat. Cashbackiem w tej grupie zainteresowanych było 72 proc. ankietowanych, a możliwością odbioru przesyłek aż 80 proc.

Przeczytajcie także: Euronet uruchamia sezonowe bankomaty i wpłatomaty

Powołując się na dane NBP Fundacja podała, że na koniec 2022 roku wypłatę gotówki przy okazji zakupów oferowało swoim klientom blisko 300 tys. placówek handlowych – sklepów, oddziałów pocztowych, stacji benzynowych, hoteli czy salonów prasowych. Punkty, w których dostępna jest usługa, oznaczone są znakami Mastercard - Płać Kartą i Wypłacaj oraz Visa Cash Back. Limit jednorazowych wypłat wynosi 1 tys. zł, a warunkiem realizacji usługi jest dostępność gotówki w kasie.

W ostatnim kwartale ubiegłego roku przeprowadzono 5,5 mln wypłat sklepowych, a ich wartość wyniosła 894,9 mln zł – ponad 7 proc. więcej w stosunku do poprzedniego kwartału.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies