Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
NEWS
Karol Sadaj odchodzi z Aion Banku. Menedżer chce teraz pomagać startupom

Karol Sadaj odpowiadał za polski oddział belgijskiego banku od listopada 2020 r.

Jak dowiedział się serwis cashless.pl, dzisiaj Karol Sadaj przestaje pełnić funkcję dyrektora generalnego polskiego oddziału Aion Banku.

Sadaj potwierdził tę informację. – Moja misja w Aion Banku dobiegła końca. Jego start w Polsce był jednym z największych dotychczasowych wyzwań w mojej karierze zawodowej. Trzymam kciuki za sukces jego i Vodeno, jako pioniera usług banking-as-a-service w Europie – powiedział serwisowi cashless.pl Karol Sadaj. Zapytany o plany zawodowe, dodał, że chce teraz skupić się na pomaganiu startupom "we wczesnej fazie rozwoju".

Przeczytajcie także: Nie tylko klienci ING mają problem z kartami

Polski manager kierował lokalną strukturą belgijskiego banku od listopada 2020 r. Odpowiadał za rozwój oferty produktowej Aiona w Polsce oraz za stworzenie zespołu, który zaczął świadczyć usługi banku na tym rynku.

Aion nie podbił serc Polaków. W szczytowym momencie (trzy miesiące od rozpoczęcia działalności w Polsce) z jego usług korzystało tu ok. 20 tys. osób. Instytucja zaczęła jednak obsługiwać klientów Revoluta, którym brytyjski fintech przywrócił rachunki z lokalnym numerem IBAN. Obiecująco wygląda też współpraca belgijskiego banku z Allegro. W październiku 2021 r. podpisano umowę, na mocy której Aion skupuje transze wierzytelności konsumenckich od Allegro Pay. Rozszerzono ją później o kredyty konsumenckie zaciągane w ramach usługi "kup teraz, zapłać później". Docelowo współpraca ma objąć także inne usługi finansowe.

Przeczytajcie także: Cinkciarz.pl wygrywa w sądzie. Currency One zapowiada apelację

Sadaj jest też jednym z autorów sukcesu Revoluta w Polsce. Za jego kadencji jako country managera brytyjski fintech zdobył nad Wisłą ponad 1 mln klientów. Wcześniej Sadaj był dyrektorem marketingu Ubera oraz zajmował stanowiska: industry managera w Google’u i brand managera w PepsiCo.

KATEGORIA
LUDZIE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies