Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Allegro.cz ma ruszyć w Czechach jeszcze w tym roku. W Polsce zaś mają pojawić się nowości w ramach Allegro Pay

Rodzimy potentat e-commerce, przy okazji podsumowania ubiegłego roku, przedstawił plany rozwoju na najbliższy czas

Spółka Allegro opublikowała swoje wyniki za IV kw. 2022 roku i przy tej okazji przedstawiła plany rozwojowe. Jeszcze w tym roku planowane jest komercyjne wdrożenie w Czechach platformy marketplace z ofertami stron trzecich (tzw. 3P). Innymi słowy ruszy serwis Allegro.cz.

Przeczytajcie także: Liczba pay by linków wróciła do poziomu z 2017 roku

O planach uruchomienia czeskiego odpowiednika znanego w Polsce Allegro mogliście przeczytać jako pierwsi w serwisie cashless.pl jeszcze w listopadzie 2022 roku. Pojawiła się wówczas strona internetowa allegro.cz z informacją, że trwa ostatnie odliczanie przed uruchomieniem platformy sprzedażowej. Z podanych dziś informacji wynika, że serwis Allegro.cz jest już testowany w formule friends & family.

Natomiast z raportu kwartalnego Allegro można się dowiedzieć, że w ubiegłym roku wartość pożyczek przyznanych za pośrednictwem Allegro Pay wyniosła 5,5 mld zł. To znacznie lepszy wynik od tego osiągniętego w roku poprzednim (wzrost o ponad 270 proc.). Jednocześnie Allegro zapowiedziało, że w ramach współpracy z Aion Bankiem planowane jest wdrażanie kolejnych usług i produktów finansowych dla osób korzystających z Allegro Pay.

Przeczytajcie także: Ponad 13,5 mln Polaków korzysta wyłącznie z bankowości mobilnej

Liczba aktywnych kupujących na Allegro w IV kw. przekroczyła 14 mln, mogli oni wybierać spośród ok. 290 mln ofert dostępnych na platformie. Sieć punktów odbioru liczy 60 tys. miejsc, z czego 2,5 tys. to sieć automatów paczkowych One Box.

Przychody polskiej części biznesu Allegro wyniosły w ostatnim kwartale 2 mld zł, zaś w całym 2022 roku 6,65 mld zł. To oznacza wzrosty odpowiednio o ponad 26,5 proc. i niewiele ponad 24 proc. Z raportu finansowego wynika też, że w 2022 roku firma zanotowała niemal 2 mld zł straty. Dla porównania w roku 2021 wypracowano ponad 1 mld zł zysku. Zeszłoroczna strata to przede wszystkim efekt odpisów z tytułu utraty wartości aktywów niefinansowych w zagranicznej inwestycji Allegro, a więc w Grupie Mall i WE|DO. Więcej na ten temat w tekście Allegro podsumowało III kw. Rosną wyniki Allegro Pay, ale humory psuje zagraniczna inwestycja.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies