Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Amerykański gigant bierze się za płatności biometryczne. Z Amazonem chce konkurować J.P. Morgan

Pilotażowe wdrożenia planowane są na ten rok. Na większą skalę rozwiązanie może być wprowadzane od 2024 roku

J.P. Morgan, jedna z największych instytucji finansowych na świecie, planuje upowszechnić płatności biometryczne. Rozwiązanie może być testowane podczas Grand Prix Miami, czyli wyścigów z serii F1, ale zawita też do stacjonarnych sklepów w USA. Jeśli pilotaż wypadnie pomyślnie, planowane jest upowszechnianie technologii od 2024 roku.

Przeczytajcie także: Aktualizacja aplikacji Nest. Bank wdrożył kartę wirtualną

Jak ma to wyglądać w praktyce? W wybranych punktach, np. sklepach, konieczne będzie zebranie danych biometrycznych z ręki czy twarzy. Zostaną one powiązane z kartą płatniczą. I tyle. Podczas zakupów, gdy produkty zostaną zeskanowane, wystarczy użyć dłoni albo twarzy jako narzędzia płatniczego. Dla klienta to wygoda, ponieważ nie musi mieć przy sobie portfela, karty czy smartfona. Z kolei sprzedawca ma w ten sposób "przywiązać" do siebie klienta. Oczywiście będzie to oddziaływać w mniejszym stopniu, gdy takie rozwiązanie stanie się powszechne.

Przeczytajcie także: Aplikacja IKO pozwoli na zakup złota inwestycyjnego

Amerykański potentat rynku finansowego nie będzie pionierem w zakresie płatności biometrycznych – od kilku lat pomysł ten rozwija np. Amazon. Usługa Amazon One działa na podobnych zasadach. Latem ubiegłego roku mgliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że firma wprowadza ów koncept do kolejnych sklepów sieci Whole Foods. W tym tygodniu okazało się z kolei, że usługa będzie testowana w sieci piekarni i kawiarni Panera Bread, na którą składa się ponad 2 tys. placówek.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies