Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Rozwiązanie Amazon One jest wprowadzane na większą skalę. Klienci zapłacą dłonią w kilkudziesięciu marketach

Na razie usługa wdrażana jest w sklepach Whole Foods w Kalifornii, ale to początek ekspansji

Korporacja Amazon na szerszą skalę udostępnia rozwiązanie Amazon One, w którym kartę płatniczą można powiązać z biometrią dłoni. Koncern zapowiada, że usługa pojawi się w ponad 60 sklepach Whole Foods w Kalifornii. Firma Jeffa Bezosa przejęła tę sieć pięć lat temu za niespełna 14 mld dolarów. Składa się na nią łącznie kilkaset placówek, a Amazon zapewnia, że stopniowo będzie w nich wprowadzał swoje rozwiązanie.

Przeczytajcie także: Pierwsza karta biometryczna dla klientów indywidualnych

Amazon One z punktu widzenia klienta jest rozwiązaniem prostym. Musi pojawić się w obiekcie, który obsługuje tę technologię i zeskanować dłoń (a najlepiej dwie). System wymaga też podania numeru telefonu oraz danych karty płatniczej i wyrażenia zgody na warunki świadczenia tej usługi. Od tego momentu konsument może robić zakupy w sklepach z Amazon One nawet wtedy, gdy nie ma przy sobie portfela albo smartfona – za instrument płatniczy posłuży dłoń.

Przeczytajcie także: Revolut wprowadza w Polsce swój model płatności odroczonych

Amerykański gigant technologiczny testował już wcześniej to rozwiązanie, ale na niewielką skalę, w kilku lokacjach. Firma przekonuje, że ma ono ułatwić zakupy obu stronom (nowy pomysł to większa wygoda i oszczędność czasu), jednocześnie nie ukrywa, że zamierza licencjonować technologię. Może ona trafić nie tylko do innych sieci sklepów, ale też do biur, kas stadionowych i na lotniska. Korporacja zapewnia, że narzędzie jest bezpieczne: skanów nie można pomylić, bo nie ma na świecie identycznych dłoni, a zbierane dane są zaszyfrowane i przechowywane w chmurze Amazona.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies