Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wysyłanie pieniędzy za granicę. Najpopularniejszą metodą zlecania transakcji są przekazy przez aplikację

Tak zwane cyfrowe przekazy pieniędzy wygrywają z tradycyjnymi przelewami bankowymi czy przekazami gotówki zlecanymi w placówkach stacjonarnych

Visa przedstawiła dziś raport badawczy "Money Travels: 2023 Digital Remittances Adoption". To ankieta przeprowadzona wśród ponad 14 tys. konsumentów w dziesięciu krajach, z której wynika, że przekazy cyfrowe, a więc z wykorzystaniem np. aplikacji mobilnej, szybko stają się najpopularniejszym sposobem przesyłania pieniędzy za granicę. I jest tak we wszystkich krajach objętych badaniem Visy.

Przeczytajcie także: Klarna zmienia zasady wydawania jednorazowych kart Visa

Dla przykładu 60-70 proc. ankietowanych użytkowników przekazów pieniężnych w Ameryce Północnej korzystało z cyfrowej metody płatności opartej na aplikacji, aby wysyłać czy odbierać pieniądze. Jednocześnie tylko 10-15 proc. ankietowanych użytkowników przekazów pieniężnych w USA polega na gotówce, czekach i przekazach zlecanych tradycyjnie. Wysyłanie pieniędzy za pośrednictwem aplikacji cyfrowych jest też najpopularniejszą metodą odpowiednio dla 69 proc. i 65 proc. ankietowanych konsumentów w Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Natomiast trzy czwarte ankietowanych nadawców przekazów w Meksyku i Peru korzystało z cyfrowych metod płatności opartych na aplikacjach. W Europie, np. we Francji czy Polsce, 62-67 proc. ankietowanych konsumentów, którzy wysyłali międzynarodowe przekazy pieniężne, korzystało z metod cyfrowych.

Przeczytajcie także: Promocja w Pekao dla użytkowników kart Visa

Są też bariery w rozwoju przekazów cyfrowych. Wśród nich na pierwszym miejscu wymieniane są wysokie opłaty transakcyjne oraz problemy z obliczaniem kursów wymiany walut. Dla przykładu 38 proc. ankietowanych konsumentów po stronie wysyłającej w Zjednoczonych Emiratach Arabskich twierdzi, że opłaty za wysyłanie cyfrowych przekazów pieniężnych są zbyt wysokie, a 37 proc. ankietowanych konsumentów po stronie wysyłającej w Singapurze zgłasza problemy z obliczaniem kursów walut.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies