Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
PKP Intercity zbuduje nowy system sprzedaży biletów. Przewoźnik wyda na niego fortunę

Podpisane umowy na nowy system opiewają na łączną kwotę ponad 143 mln zł

Spółka PKP Intercity zapowiedziała wdrożenie nowego systemu sprzedaży biletów. Realizację tego planu mają gwarantować trzy umowy podpisane z PKP Informatyka – wykonawcą zamówionych platform. Łączna wartość kontraktów to aż 143 mln zł.

Pierwsza z podpisanych umów dotyczy nowego systemu sprzedaży internetowej: e-IC 2.0. Planowo zostanie on (częściowo) udostępniony podróżnym pod koniec przyszłego roku. PKP Intercity zaznacza jednak, że rozwiązanie będzie wprowadzane sukcesywnie, a koniec prac powinien nastąpić w 2024 roku. Ta umowa opiewa na kwotę niespełna 10 mln zł. Nowy system oznacza zmianę szaty graficznej i ścieżki zakupowej.

Przeczytajcie także: Wygaszanie Inteligo trwa

Spółka zapewnia, że w e-IC 2.0 pojawią się nowe funkcje: wyszukiwanie połączenia umożliwiającego planowanie podróży "tam i z powrotem", tworzenie profili zakupowych czy dodawanie biletu do kalendarza. System ma też podpowiadać najlepsze dla podróżnych oferty, np. ulgi po określeniu wieku. Możliwe będzie także kupowanie biletu bez zakładania konta czy nabywanie biletów okresowych. W ramach jednej transakcji będzie można zakupić bilet z dwiema przesiadkami.

Druga z umów, o wartości przeszło 71 mln zł, dotyczy Centralnego Systemu Sprzedaży, konkretnie licencji, wdrożenia i utrzymania technologii. PKP Informatyka będzie się tym zajmować przez pięć lat od startu rozwiązania. Po tym okresie opiekę nad narzędziem będzie mogło przejąć PKP Intercity (alternatywą jest przedłużenie umowy).

Przeczytajcie także: Allegro Pay będzie jak bank

Wreszcie trzecia umowa dotyczy usługi rezerwacyjnej, którą PKP Informatyka będzie świadczyć na rzecz przewoźnika. Zakłada ona, że PKP Intercity będzie mieć zapewnioną wydajną infrastrukturę i oprogramowanie do obsługi wszystkich operacji związanych z rezerwacją miejsc. Wartość tej umowy to ponad 62 mln zł.

Przewoźnik wyjaśnia, że Centralny System Sprzedaży ma być silnikiem nowej platformy. Jej większa elastyczność względem obecnie używanej, pozwoli szybciej i łatwiej wprowadzać nowe funkcje. Możliwa będzie też integracja z systemami sprzedaży europejskich przewoźników, co ma usprawnić zakup biletów na pociągi międzynarodowe.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies