Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Allegro podsumowało III kw. Rosną wyniki Allegro Pay, ale humory psuje zagraniczna inwestycja

Firma przyznała, że przed rokiem mocno przepłaciła za aktywa Mall Group i WE|DO

Allegro podsumowało swoją działalność w III kw. 2022 roku. W tym czasie operator platformy e-commerce zanotował m.in. rekordową liczbę aktywnych kupujących: 13,8 mln (o 400 tys. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku). Podmiot przedstawił też priorytety dla swojego rozwoju. Jednym z nich jest zwiększenie skali działalności Allegro Pay.

Przeczytajcie także: Polski startup Nethone przejęty przez MangoPay

W trzecim kwartale wartość pożyczek udzielonych za pośrednictwem Allegro Pay przekroczyła 1,4 mld zł. To o ponad 150 proc. więcej niż w okresie lipiec – wrzesień 2021 roku. W omawianym kwartale Aion kupił od Allegro pożyczki ratalne o wartości blisko 350 mln zł (w porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o 28 proc.). Potentat e-commerce przekonuje, że zmniejszyło to zapotrzebowanie na kapitał obrotowy.

Wśród priorytetów w zakresie rozwoju wskazano również umacnianie pozycji w Polsce oraz poprawę rentowności programu Smart. Na początku listopada okazało się, że zmianie ulegają zasady tego programu: cena rocznej subskrypcji usługi wzrosła z 49 do blisko 60 zł. Jednocześnie zmieniła się się minimalna kwota zamówienia, od której nie trzeba płacić za przesyłkę. W przypadku dostawy do automatów paczkowych i punktów odbioru wzrosła ona z 40 zł do 45 zł. W przypadku przesyłek kurierskich wzrost jest jeszcze większy: 65 zł zamiast dotychczasowych 40 zł.

Przeczytajcie także: Platforma Apfino z płatnościami natychmiastowymi dla firm

Podmiot zamierza też skupić się na rozwoju biznesu poza Polską. W tym przypadku pierwszym celem jest poprawa sprzedaży własnej w Grupie Mall. Jednocześnie firma przygotowuje się do uruchomienia w Czechach platformy marketplace, na której pojawią się oferty stron trzecich. W serwisie cashless.pl mogliście niedawno przeczytać o pierwszych sygnałach w kwestii startu tego przedsięwzięcia.

Warto zaznaczyć, że w ostatnich dniach Allegro przyznało się do błędu w zakresie przejęcia Mall Group i WE|DO. Jesienią 2021 roku firma zgodziła się zapłacić za te aktywa przeszło 4 mld zł. Niedawno przeprowadzono jednak test na utratę wartości i okazało się, że Allegro musiało wykonać niepieniężny odpis z tytułu utraty wartości w wysokości niemal 2,3 mld zł. Allegro wyjaśniło, że przepłacono za ten biznes: cenę ustalono "na szczycie cyklu rynkowego", a od tego czasu rzeczywistość mocno się zmieniła (wyniki finansowe Mall i WE|DO okazały się znacznie niższe niż pierwotnie zakładano).

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies