Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Produktów i usług Polacy szukają na smartfonach. Zakupy robi w ten sposób 65 proc. rodaków

Badanie Visa Mobile Payments Study 2022 wykazało, że Polacy sięgną też po smartfony w Black Friday i Cyber Monday

Visa zaprezentowała wyniki badania Visa Mobile Payments Study 2022, przeprowadzonego na ośmiu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce. Można się z niego dowiedzieć m.in., że Polacy będą korzystać z płatności mobilnych podczas zakupów w Black Friday (17 proc. ankietowanych) oraz Cyber Monday (14 proc.).

Przeczytajcie także: PKO BP wycofuje karty kredytowe wydane przez Nordea Bank

Badanie wykazało, że już niemal czterech na pięciu (79 proc.) polskich konsumentów sięga po smartfon, gdy szuka produktów i usług. Mniej więcej dwie trzecie (65 proc.) robi z ich pomocą zakupy, a 71 proc. płaci za nie przy użyciu telefonu. Najczęściej przy pomocy smartfonów płacą Rumuni (81 proc.).

Dlaczego Polacy decydują się na to narzędzie? Przekonuje ich wygoda (55 proc.) i szybkość (51 proc.). Aby ułatwić płatności telefonem, Visa z partnerami wprowadziła rozwiązanie Visa Mobile, o którym więcej przeczytacie w tym tekście.

Dane zebrane przez Visę wskazują, że dwie trzecie respondentów z naszego kraju w wieku od 18 do 24 lat dodało kartę płatniczą do przynajmniej jednej aplikacji mobilnej (także i w tym przypadku na tle innych nacji wyróżniają się Rumuni z wynikiem 82 proc.). Najczęściej są to programy związane z transportem (29 proc.), podróżowaniem (23 proc.), zamawianiem jedzenia (25 proc.) oraz platformy streamingowe (26 proc.).

Przeczytajcie także: Blik bez kodu dla klientów biznesowych. Usługę uruchomił ING

Ankietowani z naszego kraju polubili także płatności zbliżeniowe smartfonami. Zdecydowały o tym głównie wygoda (64 proc.) i szybkość płacenia (61 proc.), na bezpieczeństwo wskazuje z kolei czterech na dziesięciu pytanych, którzy korzystają z rozwiązania w sklepach. Obecnie 76 proc. badanych Polaków potrafi wskazać przynajmniej jeden portfel mobilny. Niewiele ponad 21 proc. polskich konsumentów, którzy nie korzystają z płatności mobilnych, ale są świadomi ich istnienia, uważa, że ich skonfigurowanie może sprawiać trudności.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies