Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowości w OmniCUK: automatyczne rekomendacje w porównywarce, wznowienia na jeden klik

OmniCUK to koncepcja sprzedażowa oparta na platformie rozliczeniowej i CRM-owej

CUK Ubezpieczenia rozwija wprowadzony niedawno nowy model sprzedażowy – OmniCUK, w ramach którego łączy wszystkie kanały sprzedaży, zapewniając agentom wiedzę o zakupach ich klientów, a także gwarantując pośrednikom prowizję za te transakcje. W pierwszej kolejności agentom zaczęto przypisywać prowizję za samodzielnie kupione przez klientów ubezpieczenia NNW szkolne. W ramach tego pilotażu aż 10 proc. sprzedaży zdalnej przypisano do agentów. Obecnie model obowiązuje już przy wszystkich typach ubezpieczeń, również takich, których agent sam nie sprzedaje. Może więc uzyskać prowizję np. za ubezpieczenie na życie, które klient kupił w ramach kampanii realizowanej przez call center CUK.

Przeczytajcie także: CUK uruchamia CUK Digital Agent

Multiagencja wprowadziła także automatyczne odnowienia – przed zakończeniem okresu polisy klient otrzymuje informację o wygenerowanej dla niego nowej ofercie, którą może łatwo przyjąć. System działa już dla NNW, a wkrótce w ten sposób CUK chce proponować również odnowienie ubezpieczeń komunikacyjnych. Jeśli klient przyjmie automatycznie wygenerowaną ofertę, to proces nie wymaga udziału agenta (natomiast zgodnie z koncepcją OmniCUK, pośrednikowi przyznawana jest prowizja za zakup).

Kolejną nowością jest system rekomendacji, w ramach którego podczas samodzielnego zakupu na stronie czy w aplikacji CUK-u klient może liczyć na podpowiedzi przy doborze adekwatnego zakresu. Rozwiązanie działa obecnie w zakresie polis komunikacyjnych – na podstawie informacji o kliencie i jego pojeździe algorytm poleca klientowi ofertę, w której warunki ubezpieczenia są dostosowane do jego sytuacji. Docelowo taki mechanizm ma zostać uruchomiony także dla innych ryzyk niż polisy komunikacyjne.

OmniCUK to koncepcja sprzedażowa multiagencji CUK Ubezpieczenia, oparta na platformie rozliczeniowej i CRM-owej, łączącej w jednym miejscu wiedzę o wszystkich zakupach i poczynaniach klienta na różnych punktach styku z CUK-iem (w placówce agencyjnej, na stronie cuk.pl, w aplikacji mobilnej, strefie klienta czy call center multiagencji). Tym samym klient może wybrać sposób zakupu ubezpieczenia, uzyskując jednocześnie wsparcie swojego agenta. Z kolei agent zyskuje wiele kanałów sprzedaży, które pracują na jego wynik – każda polisa sprzedana przez aplikację np. call center CUK czy przez porównywarkę multiagencji zapisuje się na konto agenta, do którego przypisany jest klient. Dzięki temu pośrednik nie tylko dostaje prowizję, ale też liczy się ona do jego wyników sprzedażowych, a w systemie przypisuje mu się zadanie wznowienia jej za rok.

Przeczytajcie także: Ubezpieczenia od Asist w aplikacji Autokonto

– W tradycyjnym modelu poszczególne kanały sprzedaży rywalizują ze sobą, a każdy z nich pracuje na swój wynik. My postanowiliśmy zakończyć tę konkurencję między agentem a directem i zdecydowaliśmy, że będziemy zaliczać prowizję generowaną w innych kanałach do agentów, którzy są przypisani jako opiekunowie poszczególnych klientów – tłumaczy Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-commerce w CUK w rozmowie z serwisem cashless.pl. – OmniCUK traktujemy jako naszą inwestycję w sieć agencyjną, w naszych partnerów. Również rozbudowa zdalnych narzędzi sprzedaży to z jednej strony ukłon w stronę klientów, których coraz większe grono chce kupować samodzielnie, np. w internecie czy aplikacji CUK. Z drugiej zaś sposób na kierowanie do sieci agencyjnej tych klientów, którzy szukają w internecie, ale kupować chcą offline lub online, ale ze wsparciem pośrednika – dodaje Marcin Dyliński.

Co ciekawe, od startu nowego modelu sprzedażowo-rozliczeniowego istotnie wzrosło zainteresowanie klientów aplikacją CUK Ubezpieczenia. Prawdopodobnie przyczyniła się do tego zmiana postawy agentów, którzy zaczęli polecać swoim klientom aplikację, nie postrzegając jej już jako konkurencji dla siebie. W konsekwencji znacznie wzrosła liczba ubezpieczeń kupionych przez użytkowników aplikacji. Już teraz w apce można m.in. kupować polisy, zarządzać nimi, korzystać z przypomnień o płatnościach czy o zbliżającym się końcu ubezpieczenia. W razie potrzeby z aplikacji można się też bezpośrednio skontaktować ze swoim agentem, a także wezwać assistance czy skorzystać ze wsparcia przy zgłoszeniu szkody. Docelowo aplikacja ma zaś być dalej rozwijana.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies