Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Samoobsługowa likwidacja szkód w Generali. Zlecenie wypłaty odszkodowania nawet kilkanaście minut od zgłoszenia

Rozwiązanie wdrożono obecnie do likwidacji szkód z ubezpieczeń mieszkań i domów, docelowo ma objąć także polisy NNW i na życie

Generali udostępniło narzędzie do samodzielnej likwidacji prostych szkód z ubezpieczeń mieszkań i domów. Dzięki temu nieskomplikowane roszczenia mogą być obsługiwane całodobowo, przez 7 dni w tygodniu, a cały proces ma trwać zaledwie kilkanaście minut.

Przeczytajcie także: O rzeczniku nieubezpieczonych i planach zakupowych PZU

Jak to wygląda w praktyce? Klient wypełnia na stronie ubezpieczyciela formularz zgłoszenia szkody i otrzymuje na telefon potwierdzenie jej zarejestrowania wraz z przydzielonym numerem. Jeśli sprawa dotyczy prostych szkód, takich jak zalanie, przepięcia, kradzież czy uszkodzenia przez wiatr, do klienta wysyłany jest również link do aplikacji webowej Awals, w której podaje się szczegóły dotyczące zgłaszanego zdarzenia, załącza zdjęcia uszkodzeń i wymagane dokumenty. Na podstawie tych informacji program Awals automatycznie wylicza kwotę odszkodowania i przekazuje do zweryfikowania przez system szkodowy. Na tym etapie następuje weryfikacja zakresu ochrony ubezpieczeniowej, informacji podanych przez klienta, sprawdzenie reguł biznesowych dla wybranego typu szkód i produktów. Jeśli ta weryfikacja przebiegnie prawidłowo, a algorytm potwierdzi, że może nastąpić automatyczna wypłata, generuje wydruk decyzji i wysyła ją do klienta oraz kieruje środki do wypłaty.

Przeczytajcie także: OC i AC od PZU i Link4 w banku Pekao

Jeśli po otrzymaniu wyceny klient nie zaakceptuje kwoty odszkodowania, wówczas sprawa wraca na tzw. standardową ścieżkę. Przejmuje ją likwidator, który – jeżeli sprawa tego wymaga – zleca dodatkowe czynności lub wyjaśnia klientowi wszelkie szczegóły i wątpliwości.

Wdrożenie samoobsługowej likwidacji szkód mieszkaniowych to kolejny etap większego projektu: Claim On Web, którego celem jest upraszczanie i przyspieszanie procesu likwidacji szkody. Generali zapowiada, że rozwiązanie to zostanie wdrożone również w przypadku NNW i ubezpieczeń na życie.

Fot. freepik.com/stefamerpik

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies