Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
TikTok rozpycha się na rynku e-commerce. Firma otworzyła się na sprzedawców w USA

Operator serwisu społecznościowego najwyraźniej chce ruszyć z nowym projektem w okresie przedświątecznym

Platforma społecznościowa TikTok otwiera się na amerykańskich sprzedawców. Póki co nie na wszystkich – rejestrować mogą się podmioty dysponujące odpowiednim zaproszeniem, jak donosi serwis businessinsider.com. Dotychczas rozwiązanie TikTok Shop zostało uruchomione w Wielkiej Brytanii oraz na kilku rynkach azjatyckich.

Przeczytajcie także: InPost wystartuje z nową usługą finansową w 2023 roku

Ze strony internetowej samego operatora usługi można się dowiedzieć, że rejestracja w TikTok Shop jest darmowa. Nie oznacza to jednak, że usługa będzie dla sprzedawcy bezkosztowa. Przez 90 dni po rejestracji obowiązuje go prowizja od każdej sprzedaży: 1,8 proc. Po tym okresie wysokość prowizji wzrasta do 5 proc. Sama sprzedaż może się odbywać podczas transmisji na żywo, ale klient znajdzie też produkty w krótkich filmach i bardziej tradycyjnej, statycznej wersji.

Uruchomienie tego narzędzia w USA nie jest niespodzianką – o tych planach mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl jeszcze w pierwszej połowie października. Najnowsze doniesienia wskazują na to, że firma ByteDance, która stworzyła TikToka, chce ruszyć z nową usługą w okresie przedświątecznym – najgorętszym na rynku e-commerce.

Przeczytajcie także: Olx zapowiada wdrożenie płatności PayPo

Warto przypomnieć, że liczba pobrań aplikacji przekroczyła już granicę 2 mld, a jej użytkownikami nie są wyłącznie nastolatki. Z takim gronem odbiorców ByteDance może spróbować dywersyfikacji źródeł przychodów, które obecnie są uzależnione od reklamy. Takie próby podejmowały już inne serwisy społecznościowe, ale na razie nie przyniosły one spektakularnych sukcesów. Z założonymi rękami na rozwój wypadków nie zamierza jednak czekać potentat rynku e-commerce – Amazon. Firma rozwija swoją współpracę z operatorem aplikacji Snap i chce wykorzystać w handlu m.in. rzeczywistość rozszerzoną.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies