Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Czy to już sukces softposa? ING od czerwca sprzedało 2,6 tys. terminali aplikacyjnych

Zdaniem specjalistów z banku nie sprawdziły się żadne obawy związane z korzystaniem z terminali aplikacyjnych, jakie początkowo były podnoszone przez klientów

Podczas dzisiejszej konferencji poświęconej m.in. cyfryzacji płatności, ING Bank Śląski pochwalił się wynikami sprzedaży e-terminali, jak określa softposy (aplikacje na smartfony, umożliwiające przyjmowanie płatności zbliżeniowych). Z danych ING wynika, że do tej pory z usługi e-terminal zaczęło korzystać 2,6 tys. jego klientów. Przedstawiciele banku uznają to za sukces, gdyż sprzedaż rozpoczęła się w połowie bieżącego roku, a więc trwa zaledwie kilka miesięcy.

Przeczytajcie także: Softpos z nowym inwestorem

Zdaniem ING nie zmaterializowały się obawy, jakie początkowo artykułowano w związku z wprowadzeniem na rynek terminali aplikacyjnych. Chodziło głównie o lęk klientów przed płaceniem i wprowadzaniem kodu PIN na smartfonie sprzedawcy, a także chęć otrzymania papierowego potwierdzenia transakcji, niemożliwego do wydrukowania przy pomocy softposa. Według specjalistów z ING oba te problemy nie stanowią bariery w codziennym korzystaniu z e-terminala.

Przeczytajcie także: Antylichwa przyniesie problemy branży płatniczej

ING przy wdrożeniu softposa współpracował z firmą ITCARD oraz polskim fintechem Softpos. O tym ostatnim zrobiło się szczególnie głośno w tym tygodniu, gdyż pozyskał potężnego inwestora w postaci potentata na globalnym rynku płatności – firmę Worldline. Ta kupiła 55 proc. udziałów w spółce i ma opcję dokupienia pozostałych 45 proc. Kwoty transakcji nie ujawniono. Więcej na ten temat w tekście Polski fintech Softpos.eu z potężnym właścicielem. W spółkę zainwestowała firma Worldline.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies