Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
PKO BP ma otworzyć swoją placówkę w metaverse. Wirtualną rotundę będzie można obejrzeć i odwiedzić na platformie Decentraland

W wirtualnej placówce podobno bardzo dobrze odwzorowano jej rzeczywistą odpowiedniczkę

PKO BP postanowił otworzyć swój oddział w metaverse – donosi Puls Biznesu. W wirtualnej przestrzeni odtworzono charakterystyczną rotundę przy Rondzie Dmowskiego, czyli oddział nr 1 banku w Warszawie. Podobno placówka bardzo dobrze "udaje" realną odpowiedniczkę, a obejrzeć ją będzie można na platformie Decentraland.

Przeczytajcie także: Jak korzystać z Google Pay w PKO BP?

Wirtualna rotunda ma zostać przedstawiona przez Pawła Gruzę, p.o. prezesa PKO BP, dziś podczas odbywającej się w Gdańsku konferencji Infoshare. Cyfrową placówkę będzie mógł odwiedzić każdy, kto zaloguje się na platformie Decentraland.

Tym samym PKO dołącza do na razie wąskiego grona banków, które eksperymentują z obecnością w cyfrowej rzeczywistości. Puls Biznesu przywołuje przykład JP Morgan Chase, które w lutym tego roku otworzyło pierwszy bankowy oddział w metaverse, również na platformie Decentraland. W wirtualnej rzeczywistości obecny jest też np. HSBC.

Przeczytajcie także: Dlaczego PKO BP wprowadza własne płatności odroczone?

A sam PKO szykuje się też do ogłoszenia nowej trzyletniej strategii, co ma nastąpić z końcem listopada. Z nieoficjalnych doniesień wynika, że jej robocza nazwa to "Bank możliwości", a jednym z głównych celów jest rozwój tradycyjnych placówek. Po tym jak bank zbudował silne kompetencje w bankowości mobilnej (m.in. z 7 mln użytkowników aplikacji IKO), przyszedł czas na podniesienie jakości bankowości oddziałowej – ocenia Puls Biznesu. Bank ma podobno postawić na dofinansowanie i scyfryzowanie placówek w Polsce powiatowej, tak aby lokalni klienci mieli dostęp do nowoczesnych oddziałów. W planach jest również rozwijanie kompetencji w obszarze e-commerce, nie doczeka się jednak kontynuacji koncepcja budowy marketplace’ów z dodanymi usługami finansowymi, której jedynym owocem pozostanie Automarket.

Źródło: Puls Biznesu, Eugeniusz Twaróg, PKO BP twardo stoi na ziemi

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies