Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Michał Macierzyński z PKO BP: wprowadzamy własne płatności odroczone, bo nie chcemy tracić swoich klientów

Zdaniem przedstawiciela PKO BP wprowadzenie usługi typu BNPL można rozpatrywać jako element strategii defensywnej banku, zabezpieczającej go przed odpływem klientów do fintechów

Michał Macierzyński, dyrektor departamentu usług cyfrowych w PKO BP, był jednym z gości ostatniego wydarzenia z cyklu Cashless Breakfast, które w miniony czwartek odbyło się w Warszawie. Spotkanie było w całości poświęcone tematyce płatności odroczonych (z ang. buy now, pay latyer, BNPL). Przedstawiciel PKO BP tłumaczył m.in. dlaczego reprezentowany przez niego bank postanowił wdrożyć własnego rozwiązania z zakresu buy now, pay later.

Przeczytajcie także: PragmaGo rozszerzy ofertę o usługi płatnicze

– Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie BNPL, bo widzimy, że nasi klienci korzystają z tego typu usług oferowanych przez podmioty zewnętrzne. Chcemy się zatem przed tym bronić. Wdrożenie usług buy now, pay later można więc ocenić jako element strategii defensywnej – powiedział podczas Cashless Breakfast Michał Macierzyński. Dodał, że bank nie musi zarabiać na nowej usłudze dużych pieniędzy m.in. dzięki temu, że finansując zakupy klientów w ramach niewielkich limitów, może poznać ich historię płatniczą, co pozwala zaoferować im później produkty wysokomarżowe, jak np. pożyczki gotówkowe.

Przedstawiciel PKO BP powiedział także, dlaczego bank nie zdecydował się w obszarze płatności odroczonych wejść we współpracę z Blikiem, który również wdraża swoje rozwiązanie z tego zakresu. – Nie chcemy oddawać danych klienta na zewnątrz. W naszym modelu biznesowym cały proces związany z przyznaniem limitu w ramach płatności odroczonych jest po naszej stronie. To my decydujemy, komu go udzielić a komu nie a całość finansowania jest na książce banku – stwierdził Michał Macierzyński.

Przeczytajcie także: Proama wycofuje się z ubezpieczeń podróżnych

Wśród ekspertów zaproszonych na ubiegłotygodniowy Cashless Breakfast, oprócz Michała Macierzyńskiego, był także Witold Litaszewski z Blika, który opowiadał m.in. o praktycznej stronie usługi Blik Płacę później. Więcej na ten temat w tekście Jak w praktyce przebiegać będzie płatność odroczona Blikiem? Zdradza Witold Litaszewski z Polskiego Standardu Płatności. Z kolei Agnieszka Wachnicka, prezeska Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego, mówiła o planowanej regulacji rynku BNPL. O tym przeczytacie w tekście Czy płatności odroczone zostaną uregulowane? Prezeska Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego uważa, że jest to niemal przesądzone.

Natomiast Ewa Kraińska, starsza menedżerka odpowiedzialna za usługi finansowe w Allegro, prognozowała kierunki rozwoju modeli biznesowych, na podstawie których działają płatności odroczone. Więcej o tym możecie przeczytać w tekście Czy płatności odroczone pozostaną darmowe? Ewa Kraińska z Allegro: dostawcom trudno się będzie z tego wycofać. Partnerem głównym ostatniego Cashless Breakfast była spółka Polski Standard Płatności.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies