Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Czy płatności odroczone pozostaną darmowe? Ewa Kraińska z Allegro: dostawcom trudno się będzie z tego wycofać

Zdaniem Ewy Kraińskiej z Allegro mimo rosnących kosztów płatności odroczone dla konsumentów pozostaną w swojej podstawowej wersji bezpłatne, tak jak wciąż dostępne są w sklepach tzw. raty 0 proc.

W miniony czwartek redakcja cashless.pl zorganizowała kolejne wydarzenie z cyklu Cashless Breakfast. Tym razem tematem spotkania były płatności odroczone (z ang. buy now, pay later, BNPL), które zyskują coraz większą popularność w polskim e-commerce. Jedną z zaproszonych ekspertek była Ewa Kraińska, starsza menadżerka odpowiedzialna za usługi finansowe w Allegro, która mówiła m.in. o popularności płatności odroczonych na największej platformie e-commerce w Polsce.

– Zainteresowanie usługami BNPL jest olbrzymie, rośnie i jest to trend, którego wcześniej nie było. Przypomnę, że kilka lat temu na Allegro dostępne były konsumenckie płatności odroczone, przygotowane z partnerem zewnętrznym. Wtedy ok. 1 proc. klientów było zainteresowanych taką usługą. Dziś udział takich osób jest mocno dwucyfrowy – powiedziała Ewa Kraińska.

Przeczytajcie także: Allegro zapowiada nowe promocje

Przedstawicielka Allegro uważa, że mimo zmieniających się na niekorzyść okoliczności, takich jak np. rosnące koszty finansowania, płatności odroczone kierowane do klientów indywidualnych pozostaną w swojej wersji podstawowej bezpłatne (gdy klient spłaca należność w okresie bezkosztowym, najczęściej 30 dni). – Konsumenci zostali do tego przyzwyczajeni przez dostawców usług, którym ciężko będzie się z tego wycofać. W podobną ślepą uliczkę branża finansowa weszła w przeszłości, wprowadzając na rynek tzw. raty 0 proc. Inaczej jest jednak w przypadku BNPL kierowanych do klientów firmowych – powiedziała Ewa Kraińska.

Jej zdaniem w tym wypadku standardem jest, że za odroczenie się płaci, ale firmy chętnie to robią, bo widzą wartość tej usługi. Przedstawicielka Allegro podała, że na największej platformie e-commerce w Polsce klienci biznesowi mogą korzystać z odroczenia na 21, 45 i 60 dni. Ta ostatnia opcja, mimo tego że najdroższa, jest wybierana najczęściej.

Przeczytajcie także: Będzie nowa opłata od sprzedaży na Allegro

Wśród ekspertów zaproszonych na ubiegłotygodniowy Cashless Breakfast, oprócz Ewy Kraińskiej, znalazła się także Agnieszka Wachnicka, prezeska Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego, która mówiła m.in. o planowanej regulacji rynku BNPL w Polsce. Więcej na ten temat w tekście Czy płatności odroczone zostaną uregulowane? Prezeska Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego uważa, że jest to niemal przesądzone.

Z kolei Witold Litaszewski, odpowiedzialny za ryzyko w Bliku, mówił m.in. o tym jak w praktyce przebiegać będzie płatność odroczona Blikiem. Więcej na ten temat w tekście Jak w praktyce przebiegać będzie płatność odroczona Blikiem? Zdradza Witold Litaszewski z Polskiego Standardu Płatności. Jednym z gości podczas Cashless Breakfast był także Michał Macierzyński, dyrektor departamentu usług cyfrowych w PKO BP. Wkrótce w serwisie cashless.pl ostatnia część relacji. Partnerem głównym wydarzenia była spółka Polski Standard Płatności, operator Blika.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies