Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Allegro zapowiada nową opłatę. Prowizja wyniesie 1 zł od każdej sprzedaży na koncie zwykłym

Spółka zaznacza, że prowizja nie będzie pobierana od sprzedawców, korzystających z abonamentu na koncie firmowym

Operator platformy Allegro zapowiedział zmiany – zarówno dla klientów firmowych, jak i zwykłych. Jedną z najważniejszych nowości jest opłata wynosząca 1 zł. Będzie ona doliczana do każdej oferty, w której doszło do sprzedaży. Spółka zaznacza, że nie będzie naliczać opłaty w przypadku ofert wystawionych do 2 listopada 2022 roku.

Przeczytajcie także: Usługa "Blik płacę później" już działa

Firma wyjaśnia, że w naliczaniu opłaty nie bierze pod uwagę liczby sprzedanych sztuk w ofercie. Obrazuje to przykład: cztery krzesła sprzedane w jednej ofercie to dodatkowo 1 zł opłaty. Jeżeli klient kupi u sprzedawcy cztery krzesła w jednej ofercie i dwie poduszki w drugiej, opłata wyniesie 2 zł. W przypadku zwrotu zakupu Allegro odda sprzedawcy opłatę. Dotyczy to także częściowego zwrotu (jeśli klient zwróci jedno krzesło z czterech zakupionych, sprzedawca otrzyma 25 groszy zwrotu).

Opłaty można uniknąć, ale w tym celu należy wykupić abonament: podstawowy, profesjonalny lub ekspercki. Najtańszy kosztuje 49 zł miesięcznie. Należy przy tym zaznaczyć, że abonament można wykupić wyłącznie na koncie firmowym. Operator platformy e-commerce wyjaśnia, że w ten sposób chce "zachęcić" przedsiębiorców do zmiany konta na firmowe. Sprzedawcy okazjonalni powinni natomiast zainteresować się Allegro Lokalnie, gdzie wspomniana opłata nie będzie pobierana.

Przeczytajcie także: PayPo wystartował z płatnościami odroczonymi w Rumunii

Spółka przypomniała też, że zmienią się warunki usługi Allegro Smart dla sprzedających z kont firmowych. Od 3 października do obecnych warunków dodany zostanie kolejny: poza jedną z wymaganych już kurierskich metod dostawy, trzeba będzie udostępnić dwie inne metody: do punktu odbioru i (albo) automatu paczkowego.

Z kolei sprzedawcy korzystający z kont zwykłych, powinni się przygotować na niedostępność ofert z opcją do wyczerpania przedmiotów. Od 2 listopada będą je mogli wystawiać wyłącznie użytkownicy kont firmowych. Także i w tym przypadku firma tłumaczy, że chce zachęcić przedsiębiorców do przejścia z konta zwykłego na firmowe.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies