Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zakupy bezpośrednio w komunikatorze WhatsApp? Facebook już uruchomił to rozwiązanie

Na razie usługa będzie dostępna w Indiach, ale z czasem może się też pojawić w innych krajach

Meta, spółka zarządzająca Facebookiem, poinformowała o wprowadzeniu nowej funkcji do komunikatora WhatsApp. Jego użytkownicy mogą teraz robić zakupy spożywcze i bez konieczności opuszczania serwisu przejrzą ofertę sklepu JioMart, skompletują koszyk i uregulują rachunek.

Przeczytajcie także: Allegro dostarczy przesyłki do automatów One Box w dniu zakupu

Na razie rozwiązanie dostępne jest w Indiach, w których działa JioMart. Firma Zuckerberga wybrała ten rynek nie przez przypadek – posiada na nim blisko 0,5 mld użytkowników aplikacji WhatsApp. Podmioty nawiązały współpracę jeszcze w 2020 roku, a jej efekt polega na tym, że w komunikatorze wystarczy napisać "Hi" i wysłać tę wiadomość na numer JioMart. Klient rozpocznie zakupy.

Mark Zuckerberg we wpisie poświęconym temu partnerstwu przekonuje, że biznesowe wykorzystywanie czatów będzie rosnąć. Można się zatem spodziewać uruchamiania podobnych rozwiązań poza Indiami. Jak słusznie zauważa serwis The Verge, Meta bierze przykład z chińskiej korporacji Tencent, która rozwija aplikację WeChat. Ta ostatnia określana jest mianem superaplikacji – pełni rolę komunikatora, narzędzia płatniczego, platformy zakupowej i rozrywkowej, ale też zestawu rozwiązań dla firm.

Przeczytajcie także: Za pomocą aplikacji IKO można zaciągać pożyczki bez rachunku w PKO

Na koniec warto przypomnieć, że Shopify, operator platformy e-commerce o międzynarodowym zasięgu, niedawno chwalił się stworzeniem we współpracy z firmą Attentive narzędzia, ułatwiającego zakupy z pomocą smartfona. Rozwiązanie pozwala konsumentowi kupić produkt bezpośrednio w konwersacji SMS-owej ze sprzedawcą. Także i w tym przypadku klient nie musi przechodzić na stronę sklepu, co w teorii ma zachęcać do kupowania.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies