Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Władze PKO BP o płatnościach odroczonych: nasz system będzie otwarty na innych uczestników

Bank PKO BP chciałby zachować dla siebie możliwość decydowania o udzieleniu finansowania w ramach BNPL lub nie, ale dystrybucję usługi chce otworzyć na innych partnerów, w tym na przykład na Blika

Z informacji przekazanych podczas dzisiejszej konferencji prasowej przez władze PKO BP wynika, że bank jest na ostatnim etapie wdrażania swojego rozwiązania z zakresu płatności odroczonych. – Jesteśmy w zaawansowanej fazie testów typu friends and family u kilku dostawców usług dla sektora e-commerce. Mamy nadzieję, że usługa będzie dostępna dla wszystkich klientów w IV kw. bieżącego roku – powiedział wiceprezes PKO BP, Bartosz Drabikowski.

Przeczytajcie także: Blik będzie budował własne płatności odroczone

Jednocześnie władze największego polskiego detalisty zadeklarowały, że ich platforma będzie otwarta także na innych uczestników rynku. Drugi z wiceprezesów PKO BP, Piotr Mazur powiedział, że bankowi zależy, aby to on mógł decydować, komu udzielić finansowania w ramach płatności odroczonych, a komu go odmówić. Natomiast sprzedaż usługi, zdaniem Mazura, mogłaby się odbywać także za pośrednictwem partnerów zewnętrznych.

Wiceprezes PKO BP nie wymienił w tym kontekście Blika, ale wiadomo, że jego operator także pracuje nad swoimi płatnościami odroczonymi. Wraz z nim budować je chce także kilka innych podmiotów, w tym Mastercard, ING, mBank, Santander i Millennium. Model, nad którym pracuje Blik, zakłada, że to właśnie operator systemu płatności mobilnych będzie na siebie brał odpowiedzialność za ocenę ryzyka przy udzielaniu finansowania w ramach BNPL.

Przeczytajcie także: Rebranding BNPL na Allegro

Płatności odroczone to stosunkowo nowa usługa na polskim rynku, która skutecznie odbiera klientów kartom kredytowym. Zakłada możliwość zamówienia produktu, głównie w sklepie internetowym, i płatność za niego bez dodatkowych kosztów najczęściej po 30 dniach. Z tym że sklep dostaje pieniądze od razu i może przystąpić do realizacji zamówienia. Koszty finansowania, w okresie bezodsetkowym dla klienta, pokrywa sprzedawca.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies