Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Oto drugi Ranking instytucji finansowych dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+

W tym roku na ankietę redakcji cashless.pl odpowiedziało więcej firm, a niektóre z nich poprawiły swój wynik sprzed roku

Ranking instytucji finansowych dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+ to część naszego projektu Cashless dla równości. Co roku do kilkudziesięciu firm z branży finansowej rozsyłamy ankiety, w których pytamy o podejmowane przez nie działania na rzecz tej grupy mniejszościowej. Każda dobra praktyka jest nagradzana punktami. Łącznie można ich uzyskać 100. I tyle punktów jako jedyny otrzymał otwierający to zestawienie bank BNP Paribas, który od poprzedniego roku w rankingu wspiął się o cztery pozycje.

W czołówce z 95 pkt. pozostają także: Mastercard, Visa i Revolut. Zaraz za nimi z wynikiem 85 pkt. uplasowały się: Adyen, Fiserv Polcard, PayPal, PayU i Santander.

Przeczytajcie także: Ranking najbardziej wpływowych kobiet branży płatniczej 2022

Na naszą ankietę odpowiedziało więcej firm niż rok temu, a niektóre z nich poprawiły ubiegłoroczny wynik. To nie jest pusta statystyka, bo za każdym dodatkowym punktem kryje się działanie, które przybliża osoby LGBT+ do chwili, gdy będą się czuły bezpieczniej i pewniej zarówno w życiu jak i w miejscu pracy.

Podobnie jak w ubiegłym roku, punkty można było uzyskać za: dodatkowe świadczenia zdrowotne, ubezpieczeniowe i socjalne osiągalne dla pracowników i ich partnerek lub partnerów na równych prawach bez względu na to, jakiej są płci, dobre praktyki, jakie firma podejmuje w procesie rekrutacji i szkoleń pracowników, grupy pracownicze LGBT+ z budżetem na realizację ich celów, wsparcie organizacji walczących z dyskryminacją czy jasny przekaz komunikacyjny podkreślający taką politykę firmy. Szczegółowe informacje o zasadach przyznawania punktów znajdują się w raporcie, z którym można się zapoznać klikając w poniższy baner.


Wyniki tegorocznego badania pokazują, że coraz więcej firm i instytucji poważnie traktuje kwestie równościowe.

Prawie we wszystkich ankietowanych przez cashless.pl podmiotach (92,9 proc.) przeprowadza się szkolenia antydyskryminacyjne z wyraźnym uwzględnieniem dyskryminacji na tle orientacji seksualnej i tożsamości płciowej. Prawie 68 proc. firm przynajmniej raz na dwa lata przeprowadza wśród pracowników anonimowe ankiety, w których mogą wypowiedzieć się na temat atmosfery pracy, przejawów dyskryminacji i identyfikować się jako osoby LGBT+.

Przeczytajcie także: Zobaczcie Mapę polskiego fintechu 2022

Na pytanie o funkcjonowanie grup pracowniczych dla osób LGBT+ pozytywnie odpowiedziało ponad 46 proc. (37 proc. w 2021 r.) ankietowanych. Mniej niż w ubiegłym roku, bo tylko 7,1 proc. firm mogło się pochwalić działaniami reklamowymi i marketingowymi skierowanymi do klientów LGBT+ w Polsce. Natomiast z 18,2 proc. do 28,6 proc. wzrosła grupa deklarująca wsparcie finansowe organizacji i aktywistów walczących o równe prawa dla mniejszości. Połowa firm twierdzi też, że jasno formułuje wsparcie dla postulatów równościowych w swojej komunikacji zewnętrznej.

Oprócz punktacji i analizy wyników w raporcie z rankingiem znajdziecie też wywiad z Anną Mazurczak z Polskiego Towarzystwa Prawa Antydyskryminacyjnego. Ekspertka tłumaczy, dlaczego tak ważne jest, by osoby LGBT+ czuły się dobrze i bezpiecznie w miejscu pracy oraz dlaczego międzynarodowe przepisy nie wystarczą, by to zagwarantować. Zapraszam do zapoznania się z raportem.

Ranking powstaje we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które koordynuje Kartę Różnorodności w Polsce, zaś partnerami głównymi projektu są BNP Paribas, Mastercard oraz Visa.

Fot. Piotr Dziubak (warszawska Parada Równości, czerwiec 2022 r.)

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies