Insurtech Alan oferuje ubezpieczenia zdrowotne i buduje superaplikację do zarządzania usługami medycznymi
Insurtech Alan pozyskał z rynku 183 mln euro. Francuzi przekonali do siebie inwestorów drugi raz w krótkim czasie – w zeszłym roku podmiotowi udało się zebrać 185 mln euro, co było trzecią największą rundą w 2021 r. na europejskim rynku insurtechowym. Dzięki poprzedniemu finansowaniu firma zyskała status jednorożca z wyceną na poziomie 1,4 mld euro, teraz wartość podmiotu skoczyła do 2,7 mld euro.
Przeczytajcie także: Climatica pozyskuje inwestora i zapowiada nowe produkty
Alan zajmuje się sprzedażą ubezpieczeń zdrowotnych. Co ciekawe, oferuje je w ramach własnej licencji ubezpieczeniowej, co w przypadku insurtechów nie jest zbyt częste. Pakiety usług i zakresy ochrony mogą być modyfikowane w zależności od potrzeb i oczekiwań klienta. Obecnie startup obsługuje 300 tys. ubezpieczonych z 15 tys. firm. Jego wyróżnikiem jest m.in. wysoki stopień automatyzacji obsługi ubezpieczenia, skutkujący m.in. szybkością refundacji kosztów wizyt w prywatnych gabinetach.
Przeczytajcie także: PayPal z ubezpieczeniami dla klientów biznesowych
Oprócz ubezpieczeń zdrowotnych Alan rozwija również ofertę innych usług medycznych. Docelowo startup chce zbudować superaplikację, która pozwalałaby kompleksowo zarządzać wszystkimi kwestiami związanymi ze zdrowiem. Już teraz apka pomaga w znalezieniu odpowiedniego specjalisty w pobliżu, a także umożliwia szybkie skontaktowanie się z internistą na czacie. Usługa Alan Clear pozwala zdalnie przymierzyć okulary, z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości, a następnie kupić je bezpośrednio w aplikacji. Podmiot rozwija również ofertę usług w zakresie zdrowia psychicznego, w ramach serwisu Alan Mind.
Do 2025 r. startup zamierza osiągnąć rentowność. Obecnie firma działa w rodzimej Francji, w Belgii oraz Hiszpanii. W 2023 r. planuje wejść na kolejny rynek.
Zostaw komentarz