Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Doładowania, bilety do kina, programy rabatowe i ułatwienia w płatnościach. Przegląd usług dodatkowych w bankach

Zestawienie oraz tabela zostały przygotowane na podstawie informacji udzielonych przez banki

Choć główną funkcją serwisów transakcyjnych i aplikacji mobilnych banków jest zapewnienie klientowi łatwego dostępu do konta i wygodnego zarządzania środkami, to wiele instytucji udostępnia też w swoich serwisach szereg usług dodatkowych (tzw. value added services). Część z nich, dotyczącą transportu, opisaliśmy w tekście: Bilety, parkingi, autostrady w bankowości mobilnej. Zobaczcie, w których bankach znajdziecie interesujące Was usługi. Poniżej znajdziecie zaś kolejny zestaw informacji na temat usług dodatkowych i innych ciekawych narzędzi oferowanych przez banki.

Przeczytajcie także: Kantor iPKO dealer dostępny w aplikacji

Co można w łatwy sposób wykupić przez bankowość elektroniczną? Ubezpieczenia (to jeden z najczęstszych VAS-ów), konsultacje telemedyczne (Alior, PKO BP i Santander), alerty BIK (Alior, ING), bilety do kina (Millennium w ramach współpracy z siecią kin Helios), a nawet usługę dostarczenia kwiatów (Santander z Pocztą Kwiatową). W tym kierunku planuje się też dalej rozwijać PKO BP. W planach ma sprzedawanie przez swoje serwisy biletów na mecze Ekstraklasy, a także inne wydarzenia sportowe i kulturalne.

Częstym udogodnieniem jest też możliwość doładowania telefonu z bankowości internetowej lub finansowej aplikacji mobilnej. Dostęp do tej usługi mają klienci wielu banków (pełne zestawienie w tabeli na końcu tekstu), a zazwyczaj instytucje w tym zakresie współpracują z Blue Media. Niektóre banki, jak np. Millennium, umożliwiają również zarejestrowanie za pośrednictwem swojego serwisu karty SIM.

Klienci ING mogą też bezpośrednio w bankowości kupować doładowania do gier i multimediów, np. dostępu do platform Player, Twitch czy Empik Go, bez konieczności podawania danych karty. Podobnie łatwy dostęp do kart podarunkowych mają klienci PKO BP (m.in. do wykorzystania na Allegro, w Google Play, Spotify czy CDA Premium).

W bankowości internetowej klienci znajdą również programy lojalnościowe i rabatowe, takie jak Bezcenne Chwile, prowadzony przez Mastercard, czy Visa Oferty, wciąż funkcjonujący w ING. Z kolei Credit Agricole prowadzi dla swoich klientów Klub Rabatowy. W aplikacji znajdą oni listę punktów oraz mapę ze wskazaniem lokalizacji, gdzie płacąc kartami Credit Agricole, uzyskają zniżki. Własne rozwiązanie rabatowe mają również BNP Paribas (mamBonus), mBank (mOkazje), Santander (Bankuj z rabatami) oraz Millennium (Goodie Cashback). Ten ostatni bank umożliwia też przechowywanie w swojej apce mobilnej kart lojalnościowych.

Wyróżniającą się na tle rynku usługę dodatkową proponuje zaś swoim klientom SGB. Użytkownicy zegarków sportowych Garmin mogą połączyć swoją apkę bankową z platformą Garmin Connect. Dzięki temu w module Active w bankowości mobilnej znajdą informację o liczbie kroków, przebytym dystansie, spalonych kaloriach czy swoim tętnie i saturacji. Korzystający z tego modułu mogą też brać udział w wyzwaniu, za spełnienie jego warunków otrzymują vouchery do wykorzystania w Decathlonie. Inną ciekawostką jest możliwość zarejestrowania się na szczepienie przeciwko Covid-19 z wykorzystaniem aplikacji SGB.

Dzięki swoim koneksjom z Pocztą Polską, specyficzne usługi dodane oferuje również swoim klientom Pocztowy. W swojej bankowości mobilnej lub internetowej mogą oni zadeklarować chęć otrzymywania e-awizo (dzięki czemu będą dostawać SMS-y o oczekujących na nich przesyłce) lub poleconych do skrzynki (przesyłki polecone będą umieszczane od razu w skrzynce na listy, o czym użytkownik jest informowany SMS-em lub mailem).

Warto wspomnieć też o udostępnianej przez ING usłudze Moje dokumenty. To przestrzeń, gdzie użytkownik może bezpiecznie przechowywać ważne dla siebie pliki, np. umowy, faktury, PIT-y, polisy czy dokumentację medyczną, i mieć do nich dostęp zarówno z aplikacji, jak i z serwisu.

Przeczytajcie także: Bilety, parkingi i autostrady w aplikacjach bankowych

Banki chwalą się także narzędziami, które zwiększają wygodę zarządzania finansami. Jedną z tego typu funkcji dostępnych w aplikacjach mobilnych jest zapisywanie paragonów. Taką możliwość swoją klientom dają Getin, ING, PKO BP czy Millennium. Przykładowo w Millennium klienci w każdej transakcji mają możliwość podpięcia zdjęcia paragonu, otagowania transakcji oraz oznaczenia na mapie.

Z kolei SGB, we współpracy z Visą, przygotowało dla swoich klientów moduł do zarządzania subskrypcjami i abonamentami. Użytkownicy apki SGB Mobile mogą za jego pomocą kontrolować, w jakich serwisach zostały zapisane dane ich karty, dostają też informacje o powtarzalnych płatnościach opłacanych kartą, np. w serwisach streamingowych czy e-sklepach. W konsekwencji mają w jednym miejscu zebrane wszystkie automatyczne transakcje cykliczne i mogą je wygodnie włączać i wyłączać.

Kilka instytucji, w tym Pekao, udostępnia usługę Qlips, automatyzującą opłacanie rachunków i faktur. Podobne rozwiązanie, nie tylko dla swoich klientów, rozwija też ING, pod nazwą Rachunki imoje.

Pocztowy przygotował z kolei kalendarz do planowania płatności. Można w nim wpisywać albo automatycznie importować do niego terminy związane z finansami, np. terminy płatności rat kredytów, faktur czy innych płatności okresowych czy zakończenia lokat. O nadchodzących zdarzeniach klient zostanie poinformowany – zgodnie ze swoimi preferencjami – SMS-em, e-mailem lub powiadomieniem push. Płatności można zrealizować bezpośrednio z kalendarza.

Natomiast nie tylko w przypadku cyklicznych opłat przydać się może narzędzie do automatycznego odczytywania danych z faktury. Wystarczy, że klient zrobi zdjęcie dokumentu lub zeskanuje kod QR, a dane do płatności zostaną automatycznie wprowadzone. Takie rozwiązanie można znaleźć np. w aplikacjach Credit Agricole, mBanku, Millennium, Pocztowego czy PKO BP.

Powyższe zestawienie oraz tabela poniżej zostały przygotowane na podstawie informacji udzielonych przez banki w odpowiedzi na pytania serwisu cashless.pl, a materiał może być aktualizowany (w razie otrzymania dodatkowych informacji od banków).


Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies