Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
DebtPro Spyrosoft pomaga dłużnikom i wierzycielom

Nowy system obsługi wierzytelności online DebtPro od Spyrosoft pomaga dłużnikom i zwiększa dochody wierzycieli z odzyskiwania należności nawet o 35 proc.

Na zdjęciu powyżej członek zarządu Spyrosoft, Sławomir Podolski

Według opublikowanych w listopadzie 2021 roku danych Krajowego Rejestru Długów, Polacy mają do spłacenia prawie 46,8 mld zł. Blisko połowa tej kwoty należy do osób zalegających z zapłatą wobec co najmniej trzech wierzycieli. To problem dla zadłużonych, ale i dla instytucji, którym winni są pieniądze: banków, telekomów, dostawców energii, czy wreszcie firm windykacyjnych, które starają się zadłużenie odzyskać.

Spyrosoft, działająca globalnie firma IT z Wrocławia, buduje i wdraża m.in. portale, które pomagają dłużnikom i ich wierzycielom. Jednym z takich systemów jest DebtPro. Został on zbudowany dla globalnego banku i w nim wdrożony. DebtPro okazał się ogromnym sukcesem. Liczbę ugód udało się zwiększyć o 20 proc., a przychód z tego tytułu o 35 proc. Tego rodzaju rozwiązania do zarządzania obsługą wierzytelności Spyrosoft zbudował też i wdrożył w brytyjskiej firmie pożyczkowej i polskiej firmie windykacyjnej.

Spyrosoft rozmawia obecnie z kolejnymi instytucjami finansowymi, które chcą ten model wprowadzić również u siebie.

– Z badań fokusowych wynika, że jednym z kluczowych problemów windykacji wierzytelności jest niechęć klientów do kontaktów telefonicznych z windykatorami. Tworzymy więc systemy do obsługi wierzytelności w wersji online. To bardzo proste i intuicyjne w obsłudze portale internetowe lub aplikacje mobilne, z których z łatwością korzystają użytkownicy w każdym wieku, w tym nawet osoby niemające doświadczenia w bankowości internetowej – mówi członek zarządu Spyrosoft, Sławomir Podolski.

Podkreśla, że to narzędzia, które pozwalają dłużnikom zarządzać wierzytelnościami, a firmom windykacyjnym obniżyć koszty call center, czy obsługi stacjonarnej klientów. – Nasze rozwiązania pozwalają na spłacanie należności i podniesienie komfortu jego użytkowników, którzy wolą uniknąć kontaktu telefonicznego lub bezpośredniego z windykatorem – dodaje Sławomir Podolski.

Jak działa portal do zarządzania wierzytelnościami?

DebtPro to tylko jeden z portali opracowanych przez Spyrosoft do zarządzania wierzytelnościami online. Firma może opracować inne dowolne rozwiązanie tego typu dostosowane do oczekiwań i potrzeb zamawiającego.

DebtPro pozwala dłużnikom zarządzać wszystkimi wierzytelnościami w jednym miejscu, nawet, jeśli pochodzą one z różnych instytucji finansowych. Użytkownicy przy pomocy dostępnego siedem dni w tygodniu przez całą dobę systemu mogą ustawić harmonogram, liczbę rat i okres spłat wierzytelności lub spłacić całość online. Mogą też złożyć wniosek lub zawrzeć ugodę z instytucją, w której są zadłużeni, a także prowadzić z nią dialog na czacie. Portale dostępne są także w wersji mobilnej. Aby korzystać z rozwiązania wystarczy login i hasło. Mogą go używac zarówno osoby fizyczne, jak i małe i średnie firmy.

Vintage vs. modern

Do czasu pandemii, rynek nie wymuszał zbytnich innowacji w działach niewchodzących w kluczowy obszar biznesu instytucji finansowych, jakim jest windykacja należności. Zmieniło się to, kiedy pojawił się COVID-19, a w ślad za nim ograniczenia w przemieszczaniu się. Okazało się wówczas, że rozwiązania wymagające obecności klientów w oddziałach przestają być przydatne. Firmy zmierzyły się więc z nagłą potrzebą błyskawicznej transformacji swoich systemów, z których część była i pozostaje mocno przestarzała. Wiele firm, w których windykacja należności opierała się do tej pory na pracy call center i na kontaktach z klientami w placówkach, musiało zrewidować dotychczasowe rozwiązania i błyskawicznie dostosować je do nowej pandemicznej rzeczywistości.

– Użytkownicy nie chcą już wydzwaniać do działu obsługi klienta, żeby konsultant tłumaczył im krok po kroku jak mają przedrzeć się przez kolejne nieintuicyjne menu, wstukując niepotrzebne już dawno nikomu dane do systemu, który mógłby je zaciągnąć wprost z internetu. Ludzie chcą przyjaznej, intuicyjnej aplikacji, więc chcąc nie chcąc, firmy zaczęły więcej inwestować w modernizację systemów IT w tym także w obszarze windykacji należności – mówi Sławomir Podolski.

Z globalnego badania firmy doradczej McKinsey & Company wynika, że szefowie IT w firmach chcą w kolejnych latach wydawać znacznie więcej na innowacje niż na udoskonalanie i unowocześnianie istniejących już w ich organizacjach systemów informatycznych, z których część nie przystaje już do wymogów nowych czasów.

Więcej informacji dot. rozwiązań stworzonych przez Spyrosoft można uzyskać pod adresem email: spo@spyro-soft.com
***
Spyrosoft to międzynarodowa firma z Wrocławia, która od 2016 roku oferuje kompleksowe usługi w zakresie tworzenia oprogramowania. Około 86 proc. przychodów firmy pochodzi z kontraktów zawieranych za granicą, przede wszystkim z Wielkiej Brytanii i Niemiec. Firma współpracuje z klientami z 6 krajów. Zdywersyfikowany portfel klientów obejmuje 6 specjalistycznych branż. Spółka ma biura zlokalizowane w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Chorwacji, Stanach Zjednoczonych oraz Indiach.

W ubiegłym roku Spyrosoft zajął 1. miejsce w Europie wśród spółek technologicznych w rankingu Financial Times „FT1000: Europe’s Fastest Growing Companies”. W klasyfikacji generalnej był piąty.
Więcej informacji na www.spyro-soft.com

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies