Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Fintech PayPo świętuje piąte urodziny. Ubiegły rok okazał się dla niego bardzo udany

Z usług firmy działającej na rynku BNPL skorzystało już ponad 550 tys. klientów

PayPo, fintech z rynku płatności odroczonych, chwali się pięcioma latami obecności na rynku – pierwszą transakcję z pomocą jego rozwiązania wykonano we wrześniu 2016 roku. Usługi tego typu nie były wówczas szeroko rozpowszechnione i nie dotyczyło to jedynie Polski. Na początku nad rozwiązaniem pracowało kilka osób, dzisiaj fintech zatrudnia ich ponad sto.

Przeczytajcie także: Opaska Xiaomi Mi Smart Band 6 NFC już w Polsce

Firma podaje w swoim komunikacie, że poprzedni rok to czas dynamicznego rozwoju BNPL w Polsce, co pozwoliło urosnąć także PayPo. Do stycznia 2020 roku z PayPo skorzystało 82 tys. Rok później było ich już 450 tys., a we wrześniu tego roku 550 tys. Zrobili oni użytek z usług PayPo prawie 4 mln razy. Fintech zapewnia, że nie tylko notuje duże wzrosty wyników, ale też może się pochwalić rentownością.

Rynek BNPL (buy now, pay later; kup teraz, zapłać później) ma rosnąć w Polsce do 2028 roku średnio o 30 proc. Tak przynajmniej wynika z danych z raportu "Poland Buy Now Pay Later", na który powołuje się PayPo. Nad Wisłą ten segment będzie się rozwijał szybciej niż sam e-commerce. Firma przekonuje, że to nie tylko efekt pandemii oraz przeobrażeń w handlu – płatności odroczone po prostu dojrzały i zostały dostosowane do potrzeb klientów. Ci ostatni to najczęściej reprezentanci młodego pokolenia (18-35 lat).

Przeczytajcie także: Sukces rekrutacji na fintechowe studia SGH

Konsumenci z pomocą BNPL kupują przede wszystkim odzież, sprzęty RTV i AGD, produkty z branży urody, sprzęt sportowy, zabawki i akcesoria dziecięce, wyposażenie domu, biżuterię, a także artykuły do wyposażenia domu czy obuwie. Warto przypomnieć, że pod koniec sierpnia 2021 roku PayPo wdrożyło swoją usługę w sklepach stacjonarnych CCC. Fintech przekonuje, że BNPL prowadzi do zmniejszenia liczby tzw. porzuconych koszyków i wzrostu wartości zamówień średnio od 20 do 40 proc. Więcej na temat płatności odroczonych w Polsce dowiecie się z raportu cashless.pl.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies