Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
W lubelskiej komunikacji miejskiej można już płacić za przejazd zbliżeniowo w "kasowniku". Wprowadzono też taryfę przystankową

Podróżujący po Lublinie mogą pobrać aplikację mobilną Lubika, która umożliwia m.in. korzystanie z opcji "płacisz za tyle, ile jedziesz"

Z początkiem października w Lublinie ruszył nowy system opłat za przejazd komunikacją miejską. O przygotowaniach do startu Lubiki mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl w lipcu tego roku, kiedy to w pojazdach lubelskiego transportu publicznego rozpoczął się montaż kasowników umożliwiających uregulowanie zbliżeniowo opłaty za przejazd. Zakup biletu odbywa się w nich poprzez wybranie na ekranie dotykowym żądanego typu i liczby biletów, a następnie przyłożenie karty płatniczej do czytnika. Więcej na temat tego rozwiązania w wywiadzie z Elżbietą Burligą z firmy Fiserv, która pracowała nad tym wdrożeniem.

Przeczytajcie także: Lista miast, w których można płacić zbliżeniowo za przejazd "w kasowniku"

Nowe kasowniki nie są jedyną nowością, jaką przygotowano dla podróżujących po Lublinie. Wprowadzono również nową taryfę biletową, w której przewidziano m.in. możliwość kupowania biletów okresowych na dowolną liczbę dni z przedziału od 10 do 300 czy elektroniczną portmonetkę, w której gromadzone są środki przeznaczone na zakup biletów. Użytkownicy będą mogli również skorzystać z taryfy przystankowej, w ramach której opłata za bilet będzie uzależniona od liczby przejechanych przystanków. W tej opcji konieczne jest zarejestrowanie początku i końca podróży, co można zrobić, np. skanując kod QR w pojeździe.

Przeczytajcie także: Pango zmienia nazwę na AnyPark

Udostępniona została także aplikacja mobilna Lubika, za pomocą której pasażerowie kupią dowolny bilet czy skorzystają z opisanej wyżej taryfy przystankowej. Dodatkowo znajdą tam również historię kupionych biletów czy planer podróży. Na razie pobrać mogą ją użytkownicy telefonów z systemem Android. Nie jest dostępna wersja dla właścicieli iPhone'ów, ale jak podaje lubelski ZTM, jest już weryfikowana przez App Store.

Nowy system ruszył 1 października, a według stanu na 4 października na godzinę 10.00 dołączyło do niego 10 tys. nowych użytkowników.

Fot. MPK Lublin

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies