Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowy system płatności za komunikację w Lublinie. Pojawią się pierwsze kasoterminale

Lubelscy pasażerowie będą mogli korzystać też z aplikacji mobilnej Lubika, w której kupią bilety i zaplanują podróż

W komunikacji miejskiej w Lublinie rozpoczął się montaż kasowników umożliwiających uregulowanie zbliżeniowo opłaty za przejazd. Zakup biletu będzie się w nich odbywał poprzez wybranie na ekranie dotykowym żądanego typu i liczby biletów, a następnie przyłożenie karty płatniczej do czytnika.

Przeczytajcie także: Bielsko-Biała szykuje nowości dla pasażerów komunikacji miejskiej

W najbliższych dniach nowe urządzenia trafią do 19 pojazdów, a po testach sukcesywnie montowane będą kolejne. Natomiast do czasu uruchomienia nowego systemu poboru opłat pasażerowie nie będą jeszcze mogli kupować biletów w nowych, zielonych kasownikach.

Start Systemu Biletu Elektronicznego Komunikacji Aglomeracyjnej Lubika zapowiedziano na jesień tego roku. Do dyspozycji pasażerów ma zostać oddanych 450 kasowników EMV realizujących płatności zbliżeniowe, 50 mobilnych automatów biletowych, 55 stacjonarnych automatów biletowych oraz 50 terminali sprzedażowych do kiosków lub innych punktów handlowych.

Przeczytajcie także: Koleo ułatwia płatności mobilnymi portfelami

Zapowiedziano także uruchomienie strony www ze sklepem internetowym oraz aplikacji mobilnej Lubika. Za jej pośrednictwem pasażerowie będą mogli kupić najkorzystniejsze dla siebie bilety z oferowanej taryfy. Przykładowo w apce będzie można wybrać bilet okresowy na dowolną liczbę dni (obecnie należy wybrać okres 30, 90 lub 150 dni) i doładować go za jej pomocą. W aplikacji Lubika użytkownicy znajdą również historię kupionych biletów czy planer podróży.

W ramach nowego systemu Lublin wprowadzi także taryfę przystankową, w ramach której pasażer rejestruje początek i koniec podróży, po czym płaci tylko za tyle, ile przejechał. Środki na zakup biletów będzie można zaś gromadzić w elektronicznej portmonetce.

Fot. ZTM Lublin

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies