Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Orlen uruchomił już 200 automatów paczkowych. Jak odebrać z nich przesyłkę?

Na odbiór przesyłki klienci mają na razie trzy dni robocze – to więcej niż w przypadku InPostu

PKN Orlen uruchomił do tej pory 200 automatów paczkowych i potwierdził, że do końca roku chce mieć w swojej sieci 500 urządzeń tego typu, a do końca 2022 roku 2 tys. Firma postawiła maszyny już m.in. w Warszawie, Krakowie, Płocku, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i miastach Aglomeracji Śląskiej, a w ciągu najbliższych miesięcy powinny się one pojawić w każdym województwie.

Przeczytajcie także: UOKiK uruchamia kalkulator zmiany oprocentowania

Koncern naftowy zapewnia, że automaty stanęły w miejscach o dużym natężeniu ruchu i są dostępne całą dobę. Na odebranie paczek klienci mają trzy dni. To więcej niż przewiduje np. InPost, u którego na odbiór paczki standardowo są dwa dni. Usługa Orlenu jest jednak na początku swojej drogi – jeżeli uda się ją rozwinąć, będą pewnie następować zmiany, także w zakresie czasu przechowywania paczek.

Jak działa to rozwiązanie? Aby odebrać paczkę z automatu Orlenu, trzeba przede wszystkim wybrać w opcjach dostawy w sklepie internetowym (dotyczy to także Allegro) usługę Orlen Paczka. W kolejnym kroku klient wskazuje automat jako punkt odbiorczy. Kiedy przesyłka ruszy w drogę, odbiorca zostanie o tym poinformowany z pomocą maila lub aplikacji mobilnej Orlen Paczka (dostępna w Google Play i App Store). Po dostarczeniu przesyłki do automatu, klient ponownie dostanie powiadomienie. Paczkę można odebrać przy użyciu apki (także bezdotykowo) albo kodu odbioru otrzymanego SMS-em.

Przeczytajcie także: Autopay zintegrowany z e-TOLL. Aplikacja działa na państwowych drogach

Rodzima korporacja energetyczna uściśla w komunikacie, że sieć Orlen Paczka obejmuje także około 1,1 tys. stacji benzynowych, ponad 1 tys. kiosków RUCHu i prawie 4 tys. punktów partnerskich. Do końca tej dekady koncern planuje zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies