Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Worldline wprowadza SoftPosa z PIN-em. Pierwsi sprzedawcy z Polski już korzystają z aplikacji

Przy płatnościach powyżej 100 zł lub innych wymagających podania PIN-u klient wpisuje go na urządzeniu sprzedawcy

Worldline i polski fintech SoftPos pochwalili się wdrożeniem nowej wersji terminala aplikacyjnego, która pozwala na przyjmowanie transakcji zbliżeniowych wymagających podania kodu PIN. Wprowadzenie tego rozwiązania było możliwe dzięki współpracy SoftPosa z organizacjami płatniczymi Mastercard oraz Visa i uzyskaniu od nich odpowiednich certyfikacji.

Przeczytajcie także: Visa i Nest wprowadzają nowy model płatności kartą w internecie

Wcześniej za pomocą rozwijanego przez SoftPos terminala o nazwie tożsamej z nazwą spółki można było realizować tylko transakcje niewymagające podania kodu PIN, a więc te poniżej limitu 100 zł lub dokonywane za pomocą portfeli Apple Pay czy Google Pay. Nowa wersja apki, która pozwala przyjmować płatności kartowe również na wyższe kwoty, już trafiła do pierwszych klientów. Jak dowiedziałam się od przedstawicieli fintechu, dotychczasowe testy wypadają pozytywnie i wkrótce wszyscy użytkownicy oprogramowania SoftPos będą mogli korzystać z nowej wersji aplikacji umożliwiającej wprowadzanie PIN-u.

SoftPos to terminal płatniczy w formie aplikacji na urządzenia z systemem Android, który działa podobnie jak tradycyjne terminale. Aby zrealizować płatność, klient przykłada kartę lub telefon do urządzenia sprzedawcy. Jeśli potrzebna będzie autoryzacja płatności PIN-em, na urządzeniu wyświetli się klawiatura numeryczna z przyciskami do zatwierdzenia lub cofnięcia transakcji. Dodatkowym udogodnieniem jest możliwość odwrócenia klawiatury na wyświetlaczu w kierunku klienta, bez konieczności przekręcania smartfona czy tabletu sprzedawcy.

Przeczytajcie także: Robert Sokołowski na czele węgierskiego Netrisku

SoftPos zapewnia, że jego rozwiązanie jest zgodne ze wszystkimi standardami bezpieczeństwa PCI, Mastercarda i Visy. Firma może się zresztą pochwalić uzyskaniem certyfikatu bezpieczeństwa PCI CPoC, o czym mogliście niedawno przeczytać w serwisie cashless.pl. Polski fintech jest jedną z pierwszych trzech firm w Europie, które otrzymały taki certyfikat Rady PCI (to instytucja powołana przez organizacje płatnicze, której zadaniem jest dbanie o bezpieczeństwo transakcji kartami).

A samo rozwiązanie dostarczane przez SoftPos może funkcjonować jako osobna aplikacja lub oprogramowanie typu white label i może być zainstalowane zarówno na komercyjnych urządzeniach, jak i specjalistycznym sprzęcie przeznaczonym dla kurierów, restauratorów czy konduktorów. Jedyne wymagania to system Android 8.0 (lub wyższy), dostęp do internetu oraz moduł NFC.

Warto dodać, że w lutym ubiegłego roku testy terminala aplikacyjnego umożliwiającego autoryzację kodem PIN rozpoczęła spółka First Data Polska przy współpracy z organizacją Visa. Więcej na ten temat w tekście Autoryzacja płatności PIN-em na smartfonie akceptanta. First Data i Visa wprowadzają technologię PIN on Mobile.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies