Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Rosyjski Yandex wchodzi na rynek szybkich dostaw zakupów. Uruchamia nowe usługi w zachodniej Europie

Yandex wprowadził właśnie usługę Yango Deli w Paryżu. Wcześniej zrobił to już w Izraelu, a teraz planuje podobne wdrożenie w Londynie

Yandex, rosyjski odpowiednik Google'a, uruchomił w Paryżu usługę ekspresowej dostawy zakupów spożywczych i pierwszej potrzeby – Yango Deli. Obecnie może z niej skorzystać około miliona mieszkańców francuskiej stolicy i okolic. Serwis działa przez cały tydzień, ale nie jest dostępny nocami. Korzysta się z niego z pomocą aplikacji (dostępna dla iOS oraz Androida), do której klient podpina kartę płatniczą. Firma nie określiła minimalnej kwoty zamówienia.

Przeczytajcie także: Pekao zaprasza do udziału w beta testach aplikacji PeoPay

Podobnie jak w przypadku konkurencji, Yango Deli bazuje na sieci niewielkich magazynów, tzw. dark stores, rozlokowanych w różnych częściach miasta. Nie można w nich robić stacjonarnych zakupów, służą wyłącznie do realizacji zamówień online. Z opisu usługi wynika, że kluczową rolę odgrywają w niej algorytmy. To one kierują poczynaniami pracownika magazynu, by kompletowanie zamówienia trwało jak najkrócej. Są też odpowiedzialne za dobór kuriera, określenie, które produkty będą się cieszyć największym powodzeniem w danej lokalizacji i uzupełnianie magazynu w taki sposób, by straty były minimalne.

Co mogą zamawiać paryżanie z pomocą aplikacji Yango Deli? Lista produktów liczy 3 tys. pozycji. Od owoców i warzyw, przez ryby, mięso oraz nabiał, po alkohol, środki czystości, produkty dla dzieci i zwierząt. Wspomina się nawet o świeżym pieczywie i gorącej kawie. Yango Deli pod koniec ubiegłego roku uruchomiono w Izraelu. Rosyjska korporacja w najbliższych miesiącach chce wystartować z projektem także w Londynie. I niewykluczone, że pojawi się też na kolejnych rynkach – firma wyjaśnia, że tylko w tym roku na rozwój usług z zakresu e-commerce planuje przeznaczyć równowartość 650 mln dolarów.

Przeczytajcie także: Już ponad 8,4 mln aktywnych użytkowników Blika

Segment szybkich dostaw zakupów to w ostatnich kwartałach jeden z najgorętszych tematów w branży e-commerce i to globalnie. Wystarczy przypomnieć doniesienia z polskiego rynku – w serwisie cashless.pl przeczytacie, że usługi tego typu rozwijają u nas Jokr, Gorillas, Bolt czy Swyft. Swój pomysł na ten biznes ma także InPost. Firma nawiązała współpracę z Makro i za pomocą aplikacji InPost Fresh klienci mogą zamawiać żywność i inne najpotrzebniejsze produkty z asortymentu tej sieci.

Źródło: cnews.ru

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies