Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Sofort nie zważa na wytyczne KNF. Nowa metoda płatności już dostępna w TUI

Polski rynek dołączył do niemieckiego i austriackiego, na których już wcześniej klienci największego touroperatora mogli płacić metodą oferowaną przez Sofort

System płatności oferowany przez niemiecką firmę polega na inicjowaniu transakcji bezpośrednio z rachunku bankowego klienta. W tym celu musi on podać dane logowania na swoje konto, dzięki czemu Sofort może tanio i szybko wykonać płatność na rzecz usługodawcy czy sklepu internetowego.

Przeczytajcie także: Dzień dobry sprzedawca - czyli jak się nie dać oszukać na Gumtree

Przedstawiciele niemieckiej firmy zapewniają, że oferowane przez nich rozwiązanie jest bezpieczne, a zakres tego bezpieczeństwa porównywalny jest z tym oferowanym przez systemy bankowe. Ale to nie przekonuje Komisji Nadzoru Finansowego, która od dłuższego czasu stara się przeszkodzić w rozwoju usług opartych na dostępie do rachunków bankowych przez podmioty trzecie. W niedawno opublikowanych rekomendacjach KNF podkreśla, że dane logowania do rachunku nie mogą być podawane nikomu innemu jak tylko własnemu bankowi.

Sofort nie musi jednak stosować się do rekomendacji KNF-u ponieważ nie podlega jego nadzorowi. Nie robi więc sobie nic z wytycznych regulatora i rozwija w Polsce swój system. Za jego pomocą można już płacić m.in. na Pyszne.pl, w aplikacji moBiLET czy za usługi Poczty Kwiatowej. Teraz także za wycieczki w TUI.

Przeczytajcie także: Uwaga na nowego trojana, który atakuje użytkowników aplikacji bankowych na Androida

Osoby, które zdecydują się na płatność za wycieczkę za pośrednictwem systemu Sofort, powinny pamiętać, że są w słabszej pozycji w porównaniu z turystami regulującymi płatność kartą MasterCarda lub Visy. Ci, którzy zdecydują się na skorzystanie z płatności plastikiem, mogą bowiem użyć procedury reklamacyjnej zwanej chargeback. Ułatwia ona odzyskanie pieniędzy od touroperatora w sytuacji, gdy faktyczne warunki wyjazdu odległe były od tych, które obiecywał w folderze reklamowym.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies