Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Sofort nie zważa na wytyczne KNF. Nowa metoda płatności już dostępna w TUI

Polski rynek dołączył do niemieckiego i austriackiego, na których już wcześniej klienci największego touroperatora mogli płacić metodą oferowaną przez Sofort

System płatności oferowany przez niemiecką firmę polega na inicjowaniu transakcji bezpośrednio z rachunku bankowego klienta. W tym celu musi on podać dane logowania na swoje konto, dzięki czemu Sofort może tanio i szybko wykonać płatność na rzecz usługodawcy czy sklepu internetowego.

Przeczytajcie także: Dzień dobry sprzedawca - czyli jak się nie dać oszukać na Gumtree

Przedstawiciele niemieckiej firmy zapewniają, że oferowane przez nich rozwiązanie jest bezpieczne, a zakres tego bezpieczeństwa porównywalny jest z tym oferowanym przez systemy bankowe. Ale to nie przekonuje Komisji Nadzoru Finansowego, która od dłuższego czasu stara się przeszkodzić w rozwoju usług opartych na dostępie do rachunków bankowych przez podmioty trzecie. W niedawno opublikowanych rekomendacjach KNF podkreśla, że dane logowania do rachunku nie mogą być podawane nikomu innemu jak tylko własnemu bankowi.

Sofort nie musi jednak stosować się do rekomendacji KNF-u ponieważ nie podlega jego nadzorowi. Nie robi więc sobie nic z wytycznych regulatora i rozwija w Polsce swój system. Za jego pomocą można już płacić m.in. na Pyszne.pl, w aplikacji moBiLET czy za usługi Poczty Kwiatowej. Teraz także za wycieczki w TUI.

Przeczytajcie także: Uwaga na nowego trojana, który atakuje użytkowników aplikacji bankowych na Androida

Osoby, które zdecydują się na płatność za wycieczkę za pośrednictwem systemu Sofort, powinny pamiętać, że są w słabszej pozycji w porównaniu z turystami regulującymi płatność kartą MasterCarda lub Visy. Ci, którzy zdecydują się na skorzystanie z płatności plastikiem, mogą bowiem użyć procedury reklamacyjnej zwanej chargeback. Ułatwia ona odzyskanie pieniędzy od touroperatora w sytuacji, gdy faktyczne warunki wyjazdu odległe były od tych, które obiecywał w folderze reklamowym.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies