Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
AKTUALIZACJA (OST. AKAPIT)
Zamrożone przelewy w DiPocket. Fintech tłumaczy, że winne "ustawienia po stronie Santander Banku"

DiPocket twierdzi, że problem jest rozwiązywany. Szacuje, że ucierpiało 73 klientów, którym proponuje rekompensaty

Do redakcji cahsless.pl od kilku dni napływają skargi od klientów fintechu DiPocket. Twierdzą, że nie są realizowane ich przelewy, a firma tłumaczy się trudnościami technicznymi.

– Od dwóch dni czekam na zaksięgowanie przelewu do DiPocket. Dzisiaj się z nimi skontaktowałem i otrzymałem taką wiadomość. Firma nie informuje nigdzie o problemie, a lepiej by ludzie wiedzieli i nie słali pieniędzy, by wisiały w niebycie – napisał Pan Rafał. W odpowiedzi przesłanej do Pana Rafała DiPocket przyznaje, że zaistniały problemy techniczne, przeprasza i informuje, że usunie awarię tak szybko jak to możliwe.

Zapytałem biura prasowe DiPocket oraz współpracującego z fintechem banku Santdander o przyczynę opóźnień w księgowaniu zasileń konta oraz o skalę problemu.

Przeczytajcie także: Na Litwie licencję iuzyskały właśnie DiPocket i Fidelis

Na moje pytania odpowiedziała Maria Berkan, szefowa DiPocket w Polsce.

– Problem pojawił się w związku z rozszerzeniem naszej współpracy z Santander Bank Polska: wraz z rosnącym wolumenem transakcji, niektóre ustawienia po stronie banku spowodowały nieoczekiwane problemy w przetwarzaniu transakcji. Problem został zidentyfikowany i jest obecnie rozwiązywany – tłumaczy Maria Berkan.

DiPocket szacuje, że w wyniku awarii systemów poszkodowanych zostało 73 klientów. – Oferujemy im rekompensatę w wysokości od 10 zł, klientom, których opóźniony przelew wyniósł poniżej 100 zł oraz do 50 zł klientom, których opóźniony przelew wyniósł ponad 500 zł – deklaruje szefowa DiPocket.

Przeczytajcie także: Oto 13 fintechowych kart dla Polaka

Na polskim rynku DiPocket zagościło wiosną 2016 r., a podstawą jego oferty jest zarządzany w aplikacji rachunek płatniczy z kartą, przelewami i międzynarodowymi transferami pieniędzy. Działający wcześniej na podstawie brytyjskiego zezwolenia fintech w listopadzie 2020 r. uzyskał licencję instytucji pieniądza elektronicznego od Banku Litwy. Klienci mogą się zatem skarżyć na firmę do tamtejszego regulatora.

Fintech współpracuje z Santanderem. Efektem tej współpracy jest m.in. karta Up and Go, powstała przy współpracy także z siecią Żabka.

Aktualizacja, Piątek, 11 czerwca 2021 r., godz. 13.00

Redakcja otrzymała korespondencję, w której DiPocket doprecyzowuje wcześniejsze informacje.

"DiPocket tłumaczy, że nieoczekiwane perturbacje w jego systemach były spowodowane koniecznością dostosowania się do nowych wymagań informatycznych banku".

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies