Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wystartował OTOAgent. Dzięki niemu porozmawiacie ze swoim agentem ubezpieczeniowym np. na czacie. Zobaczcie, co jeszcze znajdziecie w nowym serwisie

Powstanie również aplikacja mobilna OTOAgent na urządzenia z systemami iOS oraz Android

Wystartował portal otoagent.pl. To serwis, który ma pomóc znaleźć dobrych agentów oraz ułatwić kontakt na linii pośrednik – klient. – W pierwszych dniach funkcjonowania portalu przyjęliśmy kilkaset zgłoszeń od agentów, którzy chcą się pokazać w naszym serwisie. Po czterech dniach od startu mieliśmy już ponad 100 wizytówek agentów. Obecnie pracujemy nad tym, aby stworzyć bazę agentów odpowiednio zróżnicowaną geograficznie, tak by każdy klient mógł u nas znaleźć pośrednika w swojej okolicy – mówi w rozmowie z serwisem cashless.pl Marcin Sikora, współzałożyciel OTOAgenta.

W portalu klient znajdzie wizytówki agentów, wraz z informacją o sprzedawanych przez nich typach ubezpieczeń, towarzystwach, z którymi dany pośrednik współpracuje, oraz ocenami i opiniami wystawionymi przez innych użytkowników serwisu. Wyszukiwarka, umożliwiająca filtrowanie według różnych kryteriów, pomoże trafić do polecanych agentów, sprzedających poszukiwany przez klienta rodzaj polis, a do tego np. posiadających biura we wskazanej okolicy, co ułatwi m.in. wyszukiwanie z zastosowaniem map Google’a.

Przeczytajcie także: Ubezpieczenia na godziny w nowej apce Europy

Klient może też po prostu skontaktować się z pośrednikiem za pomocą serwisu. Wraz z rozbudową portalu udostępniane będą bowiem kolejne formy kontaktu – od wysyłania wiadomości wewnętrznej w serwisie, poprzez zamówienie rozmowy telefonicznej, przez czat, aż po wideokonferencje prowadzone za pośrednictwem platformy OTOAgent. Ci zaś klienci, który wolą tradycyjne formy kontaktu, będą mogli umówić się na spotkanie w biurze, korzystając z kalendarza udostępnianego przez agenta.

– Pandemia pokazała, że pośrednikom po prostu brakuje narzędzi technologicznych do zdalnej obsługi klienta. Znaczna część ubezpieczycieli przygotowała rozwiązania umożliwiające agentom sprzedaż online, ale nie było narzędzi, które pozwoliłyby uporządkować i sprowadzić do jednego miejsca kontakt z klientem – tłumaczy Artur Pakuła, jeden ze współtwórców serwisu. – Jesteśmy przekonani, że OTOAgent to nie tylko serwis, gdzie klient może znaleźć nowego, dobrego agenta. To też platforma, która ułatwia kontakt między pośrednikiem a jego obecnymi klientami – dodaje. – Może się wydawać, że klient kontaktuje się z agentem raz w roku, przy odnowieniu polisy. Ale dziś wcale już tak nie jest. Klienci wyjeżdżają na narty, na wczasy zagraniczne, chcą dokupić NNW dla dziecka, chcą dopytać o zakres swojego assistance. Ten kontakt jest dużo częstszy i możliwość łatwego porozumienia się ze swoim agentem np. na czacie to duże udogodnienie – uzupełnia Marcin Sikora.

Założyciele OTOAgenta już teraz przekonują więc agentów, aby ci sprowadzali swoich klientów do serwisu, ułatwiając to m.in. poprzez wprowadzenie kodów QR, dzięki którym klient w prosty sposób może odnaleźć swojego agenta i pobrać jego wizytówkę. Zalogowani użytkownicy będą mogli za pomocą serwisu kontaktować się ze swoimi ulubionymi agentami, przechowywać w jednym miejscu całą korespondencję, a także zobaczą inne informacje od pośrednika – np. o promocjach czy przypomnienia o zbliżającym się końcu ubezpieczenia. Wyświetli im się także lista zaplanowanych spotkań. Można również wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień push przypominających o ważnych czynnościach do wykonania.

– Wyobrażamy sobie również, że portal mógłby umożliwiać klientom korzystanie z różnych innych usług dostarczanych przez ubezpieczycieli. Dzięki współpracy z towarzystwami mogłyby się w nim pojawić np. takie funkcje jak zgłaszanie szkody czy wzywanie assistance. Pozwoliłoby to zgromadzić wszystkie sprawy i obsługiwać wszystkie potrzeby klienta związane z ubezpieczeniami w jednym miejscu – snuje plany na przyszłość Artur Pakuła.

Przeczytajcie także: Cezary Świerszcz wprowadzi do Polski Wefoxa

Portal został zbudowany w technologii progressive web apps (PWA), dzięki czemu funkcjonując jako normalna strona internetowa, z perspektywy użytkowników smartfonów wyglądem i działaniem symuluje aplikację mobilną. Użytkownik nie musi więc nic instalować, by korzystać z portalu na telefonie. A aby zapewnić sobie łatwy dostęp do serwisu, może pobrać skrót na pulpit, prowadzący wprost do strony otoagent.pl. – Wiemy, że klienci większość spraw załatwiają za pomocą smartfona. Jest on też podstawowym narzędziem do komunikacji. Tworząc więc platformę usprawniającą kontakt między agentem a klientem, musieliśmy zadbać o to, by można było z niej wygodnie korzystać właśnie na urządzeniach mobilnych. Docelowo planujemy stworzyć również aplikację mobilną, którą będzie można pobierać ze sklepów Google Play czy App Store – wyjawia czytelnikom cashless.pl Damian Jastrzębski, trzeci spośród managerów stojących za projektem OTOAgent.

Z perspektywy pośrednika korzystanie z OTOAgenta będzie zaś z jednej strony okazją do pozyskania nowych klientów, dzięki wizytówce w ogólnopolskim serwisie. Z drugiej – pomoże "uzdalnić" kontakt również z tymi już posiadanymi. A z trzeciej ma pełnić funkcję CRM-u, czyli narzędzia do zarządzania relacjami z klientem. Portal ułatwi m.in. zbiorczą wysyłkę SMS-ów czy maili. Pozwoli sprawdzić, jak efektywne są poszczególne wizytówki, a właścicielom kilku biur pomoże porównać, jak sprawnie kontaktują się z klientami poszczególne punkty z sieci.

Przewidziano również stworzenie forum, na którym agenci będą mogli się między sobą dzielić wiedzą oraz korzystać ze wsparcia m.in. przedstawicieli towarzystw ubezpieczeniowych. Z kolei klienci będą mogli zapytać danego agenta lub grupę agentów o nurtujące ich kwestie i skorzystać ze zgromadzonej w serwisie bazy wiedzy.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies