Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ponoć wygodniej w internecie już płacić się nie da. Millennium we wrześniu udostępni nową usługę Blika

Nowa metoda płatności prostotą działania i poziomem bezpieczeństwa ma bić na głowę wszystko, co dotąd wymyślono w tym zakresie

Udostępnienie nowego sposobu płatności Blikiem w internecie będzie możliwe dzięki decyzji Narodowego Banku Polskiego, który w czerwcu zezwolił na wprowadzenie zmian do systemu oferowanego przez Polski Standard Płatności. Aby wyjaśnić na czym polegają zmiany, przypomnę jak dziś użytkownicy Blika płacą za coś w sklepach internetowych.

Po wyborze tej metody płatności należy uruchomić aplikację mobilną swojego banku i wygenerować odpowiedni kod. Następnie należy go wprowadzić w odpowiednią kratkę w internetowej przeglądarce oraz, w zależności od ustawień bezpieczeństwa, zatwierdzić płatność w smartfonie PIN-em lub bez jego użycia. Zgoda NBP pozwala na uproszczenie tego procesu.

Przeczytajcie także: Warszawskie biletomaty już mają Blika

Otóż podczas standardowej płatności systemem Blik użytkownik zostanie zapytany, czy w przyszłości chce korzystać z płatności metodą one click. Jeżeli klient na to się zdecyduje, to przy następnej wizycie w danym sklepie internetowym będzie musiał jedynie wybrać formę płatności a następnie aplikacja bankowa na smartfonie sama wygeneruje komunikat o płatności, którą trzeba będzie zatwierdzić. Podobnie będzie to działać w przypadku zakupów w aplikacjach mobilnych sklepów.

Z informacji uzyskanych w PSP wynika, że po stronie sklepów internetowych uproszczenie procesu płatności nie będzie wymagało większych prac wdrożeniowych. Te będą jednak musiały zostać przeprowadzone w bankach oferujących Blika. Wiele wskazuje na to, że Millennium może być pierwszym, któremu uda się je zakończyć.

Przeczytajcie także: Blik wprowadza cashback

Jak deklaruje Ricardo Campos, szef bankowości elektronicznej w tym banku, jego instytucja jest zaawansowana we wdrożeniu nowej usługi Blika. Jest szansa, że klientom zostanie ona udostępniona już we wrześniu a najpóźniej w IV kwartale tego roku. Zdaniem Camposa klienci zachowają pełną kontrolę nad swoimi pieniędzmi, bo nadal będą musieli zatwierdzić każdą płatność na smartfonie. Poza tym w aplikacji mobilnej uzyskają dostęp do pełnej listy sklepów, w których zdecydowali się płacić metodą one click. Listę tę w każdej chwili będą mogli modyfikować, np. usuwając z niej wszystkie bądź wybrane sklepy.

Natomiast dążenie do uproszczenia procesu transakcyjnego w środowisku e-commerce i m-commerce to dziś najważniejszy chyba trend w płatnościach elektronicznych. Przypomnę, że już jesienią Visa udostępnić ma w Polsce swój system Visa Checkout, ułatwiający płatności kartami w sieci. Temu samemu ma służyć nowa generacja cyfrowego portfela MasterPass, nad którym prace prowadzi MasterCard.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies