Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny
Credit Agricole uruchomił czatbota, który ma pomagać w wyborze kredytu. Ale na razie nie pomaga

Credit Agricole uruchomił czatbota, który ma pomagać w wyborze kredytu. Ale na razie nie pomaga

KrEdytka, bo tak się nazywa nowy czatbot, działa na platformie Facebook Messenger

Z dzisiejszej informacji prasowej banku Credit Agricole w Polsce można się dowiedzieć, że czatbot o sympatycznej nazwie KrEdytka będzie pomagać klientom w  zaciąganiu kredytów gotówkowych. Aby z nią porozmawiać należy wejść na jej fanpage na Facebooku i kliknąć w okienko Messengera. CA deklaruje, że jest pierwszym bankiem w Polsce, który uruchomił takie rozwiązanie jako kanał wspomagający sprzedaż pożyczek.

Przeczytajcie także: Banki zmieniacie rzadziej niż telekomy

CA pisze w informacji prasowej, że KrEdytka wita się z użytkownikiem i zadaje mu pytania o cel zaciągnięcia kredytu, jego kwotę oraz planowany okres spłaty. Następnie przekierowuje użytkownika na stronę internetową banku, gdzie w bezpiecznym formularzu należy podać dane kontaktowe i numer PESEL. – Wrażliwych danych nie możemy pozyskiwać za pośrednictwem Facebooka, dlatego prosimy o ich podanie na przeznaczonym do tego formularzu – mówi Anna Płachta, dyrektor ds. digital marketingu w CA.

Przeczytajcie także: 300 tys. osób założyło PZ przez banki

Wypełniony formularz kontaktowy trafia do bazy banku. Następnie już prawdziwy doradca telefonuje do klienta i nawiązuje do informacji przekazanych przez niego w rozmowie z czatbotem. Niestety, póki co KrEdytka nie funkcjonuje zgodnie z zamiarem twórców a nawet można powiedzieć, że nie działa w ogóle. Takie wnioski wyciągam po kilku próbach zadania jej jakiegokolwiek pytania. Jej reakcja była zawsze taka sama – odpowiadała, że nie może rozpoznać moich intencji. Możecie to zobaczyć na poniższym zrzucie z ekranu komputera.


Zakładam, że bank boryka się z jakąś awarią i wkrótce zostanie ona naprawiona bo nie sądzę, by tak to miało w zamierzeniach CA wyglądać. Natomiast czatboty to automatyczne aplikacje usprawniające komunikację instytucji z klientem. Wykorzystując sztuczną inteligencję przetwarzają ludzki język naturalny na język zrozumiały dla komputera. Ten analizuje zapytanie użytkownika i przygotowuje stosowną odpowiedź. Dzięki czatbotom możliwa jest dwustronna komunikacja z dowolną liczbą klientów w jednakowym czasie i praktycznie przez całą dobę.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 3087 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Sprawiają, że pożyczanie pieniędzy jest proste jak nigdy dotąd. Kontomatik drugim nominowanym do tytułu Fintech Roku

Kontomatik znalazł się w grupie kilku fintechów z Polski, które mają szansę na tytuł. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi 7 czerwca podczas Cashless Fintech Evening powered by Mastercard

Śląski obniża do 50 euro odpowiedzialność klientów za fraudy kartowe. Wkrótce to będzie standard

Obniżenie limitu z obecnych 150 euro wymusza dyrektywa PSD II i przepisy związanych z nią tzw. RTS-ów

Postawili na blockchain, zaoferowali aplikację mobilną i telematykę. Bacca nominowana do tytułu Fintech Roku

Bacca jest jednym z kilku polskich fintechów, które mają szansę zdobyć tytuł. Zwycięzców poznacie już 7 czerwca podczas Cashless Fintech Evening powered by Mastercard

Tadeusz Kościński: polska karta nie była nam potrzebna po to, by mieć plastik z orłem, ale by obniżyć koszty akceptacji

Z wiceministrem w resorcie przedsiębiorczości i technologii Tadeuszem Kościńskim rozmawiam m.in. na temat programu Polski Bezgotówkowej, terminali w urzędach administracji publicznej i wpływie PSD II na rynek płatności bezgotówkowych

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapiszcie się do newslettera

Cashless na Youtube

wOKrWHZ7Jrc
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.