Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Warszawa i Kraków to największe rynki mobilnej sprzedaży biletów w Polsce. Raport Cashless za III kw. 2017 r.

W dziesięciu największych polskich aglomeracjach przez aplikacje mobilne sprzedano w ubiegłym kwartale prawie 4 mln biletów komunikacji miejskiej

Z danych udostępnionych mi przez władze dziesięciu największych polskich miast lub spółek odpowiedzialnych za zarządzanie tam transportem miejskim wynika, że w okresie od lipca do września bieżącego roku sprzedano tam prawie 4 mln biletów komunikacyjnych o wartości prawie 11,5 mln zł. To wzrost w porównaniu z II kw. gdy sprzedaż wyniosła ok 3,3 mln sztuk i miała wartość 10,3 mln zł.

Przeczytajcie także: Jest już ponad 2 mln klientów banków mobile only

Oczywiście najwięcej biletów przez smartfony sprzedaje się w największej polskiej aglomeracji, czyli w Warszawie. W III kw. mobilna sprzedaż biletów w stolicy wyniosła ponad 1,2 mln sztuk i miała wartość ponad 4,5 mln zł. Na drugiej pozycji, ale już ze znaczną stratą do Warszawy, znalazł się Kraków, gdzie biletów sprzedano ponad 600 tys. sztuk a ich wartość wyniosła prawie 1,8 mln zł. W poniższej tabeli możecie sprawdzić liczbę i wartość biletów sprzedanych w dziesięciu największych polskich miastach przez aplikacje mobilne poszczególnych operatorów.

Jeśli idzie o podział rynku pomiędzy aplikacje mobilne, to podobnie jak w poprzednich kwartałach liderem jest SkyCash. Za jego pośrednictwem sprzedano prawie 2,4 mln biletów o wartości ponad 6,5 mln zł. SkyCash odpowiada zatem za ponad połowę mobilnej sprzedaży biletów w analizowanych ośrodkach. Na drugiej pozycji znajduje się moBiLET a na trzeciej mPay.

Przeczytajcie także: Mobilne bilety - raport Cashless za II kw. 2017 r.

Co ciekawe ten ostatni może pochwalić się kwartalną sprzedażą na poziomie prawie 150 tys. biletów – to mniej więcej trzy razy tyle co w II kw. Tak znaczny wzrost sprzedaży to zapewne zasługa promocji zorganizowanej wspólnie z Mastercardem. Przypomnę, że w jej ramach bilety sprzedawano ze znacznym rabatem pod warunkiem wniesienia opłaty za nie za pośrednictwem portfela Masterpass. Kolejna promocja wystartowała w IV kw. co może sugerować, że również w ostatnim kwartale roku mPay będzie notował wzrosty.

Na koniec jedna uwaga związana z danymi zawartymi w raporcie. Tak jak wspomniałem, pochodzą one z miast a nie od operatorów aplikacji co moim zdaniem podnosi wiarygodność liczb. Niestety, w przypadku dwóch miast, a więc Łodzi i Katowic, nie otrzymałem pełnych informacji. Zabrakło podziału sprzedaży na poszczególnych operatorów. Dokonałem więc szacunków, co oznacza, że mogłem się pomylić co do liczby lub wartości sprzedaży zrealizowanej przez poszczególne firmy w tych ośrodkach.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies