Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Banki mają 9 mln klientów mobilnych i ponad 2 mln mobile only. Raport Cashless

W obu analizowanych kategoriach przewodzi PKO BP. Duży wzrost liczby klientów bankujących wyłącznie ze smartfonów zanotował ING

Z danych udostępnionych mi przez kilkanaście największych na polskim rynku banków wynika, że we wrześniu miały ponad 9,2 mln klientów logujących się na rachunek przynajmniej raz w ciągu tego miesiąca z poziomu urządzeń mobilnych. To wzrost w porównaniu z czerwcem o ok. ćwierć miliona, gdy mobilnych klientów było bez mała 9 mln.

Przeczytajcie także: Na polskim rynku jest już prawie 7 tys. wpłatomatów

Wśród banków, które mogą pochwalić się obsługiwaniem największej liczby klientów logujących się na rachunek z urządzeń mobilnych (chodzi nie tylko o aplikacje, ale także o wersje przeglądarkowe serwisów transakcyjnych uruchamiane na komórkach czy tabletach) prym wiedzie oczywiście największy w Polsce detalista PKO BP. Biuro prasowe tej instytucji deklaruje, że we wrześniu przez urządzenia mobilne na konto logowało się prawie 2,3 mln jego klientów, o ponad 180 tys. więcej niż w czerwcu.

Przeczytajcie także: 600 tys. Polaków płaci smartfonami zbliżeniowo

Na drugiej pozycji uplasował się Pekao. Z tym, że bank odmówił podania aktualnej liczby mobilnych klientów. W tabeli widzicie więc dane z czerwca. Podobnie jest w przypadku BGŻ BNP Paribas, ale bank obiecał dosłać aktualne dane. Gdy to się stanie, zaktualizuję tabelę. Natomiast na trzeciej pozycji znajduje się mBank, który ma ponad 1,5 mln klientów zarządzających rachunkiem przez smartfony lub tablety. To klienci, którzy zalogowali się przynajmniej raz na rachunek z urządzenia mobilnego w całym III kw. Liczba takich, którzy logowali się w ten sposób w samym wrześniu jest zapewne inna, ale przedstawiciele instytucji deklarują, że nie mają możliwości jej wyliczenia.

Jeżeli chodzi o klientów mobile only, czyli takich którzy logowali się na swój rachunek wyłącznie przez urządzenia mobilne, to we wrześniu banki miały ich już ponad 2,1 mln. Tu też prym wiedzie PKO BP. Miał prawie 750 tys. klientów mobile only, o ponad 100 tys. więcej niż w czerwcu. Warto zwrócić uwagę na znaczny przyrost (o 96 tys.) tego rodzaju użytkowników rachunków w ING. Pozwoliło mu to na przesunięcie się z pozycji czwartej w czerwcu na drugą we wrześniu. Na trzecim miejscu znajduje się mBank, ale tu też muszę zrobić zastrzeżenie, że to dane kwartalne. W samym wrześniu klientów mobile only było zapewne nieco więcej niż wskazane w tabeli 293 tys.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies