Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
mBank uruchomił wideochat w aplikacji na Androida. Ale to nie jest jeszcze sławna wideoweryfikacja

Dzięki wprowadzonemu właśnie rozwiązaniu, z konsultantem banku mogą połączyć się poprzez wideochat klienci zalogowani do aplikacji

Wczoraj w markecie Google Play pojawiła się aktualizacja aplikacji mBanku, która zawiera m.in. funkcję rozmowy z doradcą poprzez wideochat. Aby skorzystać z nowej możliwości należy wejść w zakładkę "Profil" i wybrać opcję "Kontakt" a później "Połącz się na wideo". Po wyrażeniu zgody na dostęp apki do mikrofonu i kamery następuje połączenie z doradcą. Wcześniej bank podobną nowość wprowadził także na telefony marki iPhone.

Przeczytajcie także: Alior wstrzymał wideoweryfikację

Z powyższego wynika, że rozwiązanie jest przeznaczone na klientów już posiadających rachunek w mBanku i nie ma wiele wspólnego z tzw. wideoweryfikacją. Ta usługa przeznaczona jest dla nowych klientów, którzy chcieliby bez wymiany papierowych dokumentów otworzyć zdalnie rachunek w mBanku. Wiadomo, że instytucja pracuje nad tym rozwiązaniem, ale na razie nie zdradza konkretnych terminów planowanego wdrożenia.

Tymczasem trzy banki na polskim rynku oferują już możliwość potwierdzania tożsamości za pośrednictwem wideoweryfikacji. Ostatnio usługę wprowadził BZ WBK. Wcześniej zrobił to Alior i oddział estońskiego Inbanku. Jak może pamiętacie, (tekst na ten temat tutaj) Alior swego czasu zawiesił możliwość otwierania nowych rachunków w trakcie połączenia wideo z doradcą. Zgodnie z deklaracją złożoną wówczas przez przedstawiciela instytucji funkcja ta została już przywrócona.

Przeczytajcie także: KNF pozytywnie o wideoweryfikacji

Co ciekawe przez dłuższy czas na temat aktywacji nowych rachunków poprzez wideoweryfikację wypowiedzieć się nie chciała Komisja Nadzoru Finansowego. Niedawno jednak to się zmieniło. Biuro prasowe KNF w odpowiedzi na moje pytania o tę nowość napisało, że akwizycja nowych klientów za pośrednictwem wideoweryfikacji jest możliwa pod warunkiem, że w procesie potwierdzania tożsamości bank wykorzysta biometrię. Więcej na ten temat możecie przeczytać tutaj.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies