Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Alior wstrzymał zakładanie rachunków przez wideoweryfikację. Zdaniem banku tylko na chwilę

Ze strony internetowej Aliora zniknęła informacja, że nowy rachunek można założyć podczas wideokonferencji z doradcą banku

Informację o tym, że Alior wstrzymał zakładanie nowych rachunków osobistych za pomocą rozwiązania zwanego wideoweryfikacją, serwis Cashless otrzymał od jednego z czytelników. Sprawdziłem i rzeczywiście na stronie internetowej nie ma już widniejącej tam wcześniej informacji, że jednym ze sposobów założenia nowego rachunku w tej instytucji jest weryfikacja tożsamości w trakcie połączenia wideo z doradcą.

Przeczytajcie także: Getin przeniesie 65 proc. swoich oddziałów

To dość zaskakująca nowina, bo wiosną tego roku Alior jako jeden z dwóch banków na polskim rynku (drugim był oddział estońskiego Inbanku) dość głośno chwalił się wprowadzeniem na rynek nowej usługi. Zwróciłem się zatem do biura prasowego Aliora z prośbą o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. – Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie ofertą nowego Konta Jakże Osobistego tymczasowo ograniczyliśmy oferowanie kont poprzez wideoweryfikację. Najpóźniej do końca miesiąca przywrócimy oferowanie kont w tym kanale – odpisał mi rzecznik Aliora Julian Krzyżanowski.

W tym kontekście warto przypomnieć, że Komisja Nadzoru Finansowego, która bardzo długo unikała zajęcia stanowiska w sprawie wideoweryfikacji, pod koniec ubiegłego tygodnia wreszcie zakomunikowała, co o tym rozwiązaniu myśli. Rzecznik KNF Jacek Barszczewski przekazał mi stanowisko nadzoru, z którego wynika, że KNF dopuszcza stosowanie wideoweryfikacji przez banki pod warunkiem, że wykorzystuje ona biometrię twarzy.

Przeczytajcie także: Rumuni mają już swój telekomowy bank z Polski

Natomiast z informacji przekazanych przez przedstawicieli Aliora podczas spotkań poprzedzających wdrożenie wideoweryfikacji w tym banku wynika, że stosowane przez nich rozwiązanie nie odwołuje się do porównywania czynników biometrycznych. To inaczej niż w przypadku wdrożonej w ubiegłym tygodniu wideoweryfikacji w BZ WBK, który w czasie połączenia wideo z klientem używa algorytmu porównującego biometryczne cechy twarzy rozmówcy z jego zdjęciem w dowodzie osobistym. Być może więc tymczasowe zawieszenie zakładania rachunków w trakcie wideokonferencji przez Aliora ma związek z dostosowaniem rozwiązania do wymogów KNF?

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies